سفر نخست وزیر عراق به کشورهای منطقه و آمریکا

به گزارش تا بینهایت، نخست وزیر عراق میخواهد در اولین سفر خارجی خود از زمان انتصاب در این پست، به سه کشور ایران، عربستان و آمریکا سفر کند.

سفر نخست وزیر عراق به کشورهای منطقه و آمریکا

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای العربی الجدید، به گفته مسؤولان عراقی، سفر آینده مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور که پیش بینی می گردد ماه آینده میلادی شروع گردد، دارای اهداف متعددی است که مهم ترین آنها حمایت از عراق در بحران مالی فعلی در پی کاهش قیمت نفت است.

به گفته این مسؤولان، در صورتی که اتفاق خاصی در عراق رخ ندهد که سفر الکاظمی را به تعویق بیندازد، احتمالا این سفر نیمه دوم ماه آینده میلادی شروع می گردد.

آنها در ادامه تاکید کردند که این سفر شامل کشورهای مختلفی از جمله ایران، عربستان و آمریکا خواهد بود.

یکی از این منابع گفت: ماموریت این سفر بر اساس مسایلی که از نظر سیاسی، امنیتی و مالی به عراق مرتبط هستند، از کشوری به کشور دیگر متفاوت است اما در عمل الکاظمی در این سفر به دنبال جذب حمایت های مالی و سیاسی برای برنامه های کابینه خود است.

او اضافه کرد: سفر الکاظمی به آمریکا قطعا ادامه ماموریت گفتگوی استراتژیک دو کشور خواهد بود.

محمود جواد، عضو کمیته روابط خارجه مجلس عراق از ائتلاف سائرون به العربی الجدید گفت: سفر خارجی آینده الکاظمی در این مقطع زمانی برای تحقق بعضی دستاوردها و حمایت از عراق لازم است.

این مسؤول عراقی با اشاره به اینکه عراق در حال عبور از یک بحران مالی عظیم بوده و در حوزه های اقتصاد، تجارت و بدهی ها به همکاری کشورهای مختلفی امیدوار است، گفت: مجلس قطعا از این سفر حمایت خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1075

به "سفر نخست وزیر عراق به کشورهای منطقه و آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نخست وزیر عراق به کشورهای منطقه و آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید