سقوط مرد 66 ساله از کوه صفه اصفهان

به گزارش تا بینهایت، عصر دیروز مرد 66 ساله ای که به همراه اکیپ کوه نوردی به کوه صفه رفته بود، پس از جدا شدن از اکیپ و عبور از جهت صعب العبور دچارحادثه سقوط و فوت شد.

سقوط مرد 66 ساله از کوه صفه اصفهان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان اظهار کرد: ساعت 8 و 11 دقیقه عصر دیروز سه شنبه سوم دی ماه خانواده این فرد در تماس با آتش نشانی اعلام کردند که از زمانی که وی به همراه اکیپ کوه نوردی به کوه رفته بازنگشته و تلفن همراه خود را جواب نمی دهد.

فرهاد کاوه آهنگران با بیان اینکه پس از اظهار بی اطلاعاتی اکیپ کوه نوردی، احتمال سقوط وی زیاد شد، گفت: تیم های آتش نشانی از ایستگاه شماره 12 که ایستگاه ویژه امداد و نجات کوهستان است و ایستگاه شماره 3 در خیابان حکیم نظامی به محل اعزام شدند و پس از حدود 6 ساعت عملیات امداد و نجات، جسد این فرد را پیدا کردند.

وی با بیان اینکه سقوط از ارتفاع بیش از 15 متر در کوه صفه باعث فوت صد در صد می گردد، گفت: ممکن است این حادثه قبل از اطلاع به ما رخ داده باشد، اما آنچه مسلم است اینکه سقوط به خاطر بی احتیاطی فرد و حرکت در راستا صعب العبور بوده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان با بیان اینکه سه مدل کوه پیمایی در کوه صفه داریم که شامل کوه نوردی حرفه ای، کوه پیمایی خانوادگی و کوه پیمایی گروهی است، توضیح داد: در هر سه صورت افراد باید از راستا ایمن و با تجهیزات کامل برای کوه پیمایی بروند، اما مشکل این است که بعضی افراد بدون گذراندن دوره های حرفه ای و شناختن راستا و داشتن تجهیزات مخصوص اقدام به کوه نوردی می نمایند که یک ورزش کاملا حرفه ای است.

وی اعلام کرد: در شرایطی که هوای اصفهان به خاطر آلودگی مساعد نیست، کوه پیمایی درست نیست، چون ممکن است افراد اکسیژن کم آورده و دچار سکته یا مسائل دیگری شوند. در این شرایط بهتر است افراد اصلا در فضای باز ورزش ننمایند.

کاوه آهنگران با اشاره به اقداماتی که برای ایمن سازی کوه صفه اجرا شده، گفت: تمام کوه را علامت گذاری نموده ایم و در راستاهای که احتمال محبوس شدن وجود دارد از طناب های شب رنگ، تابلو گذاری و مانع گذاری استفاده نموده ایم. همچنین کمپ مخصوص کوه نوردی و ایستگاه اختصاصی امداد و نجات با تیم های حرفه ای در کوه صفه مستقر است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 679

به "سقوط مرد 66 ساله از کوه صفه اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط مرد 66 ساله از کوه صفه اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید