سنای آمریکا تحریم ترکیه را تصویب کرد

به گزارش تا بینهایت، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعمال تحریم علیه ترکیه را به دلیل خرید سامانه اس- 400 از روسیه و عملیات نظامی در سوریه تصویب کرد.

سنای آمریکا تحریم ترکیه را تصویب کرد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا دیروز چهارشنبه، 20 آذر یک بسته تحریمی علیه ترکیه و بخش اقتصادی آن را در ارتباط با عملیات نظامی آنکارا در شمال شرقی سوریه و خرید پدافند هوایی اس-400 روسی تصویب کرد.

سناتور باب منندز، دموکرات ارشد در کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: این مصوبه نشان می دهد که رفتار ترکیه غیرقابل قبول است.

اکنون این سند برای آنالیز به صورت کامل به سنا، جایی که ممکن است اصلاحاتی در آن انجام داده گردد، ارائه می گردد. این در حالی است که لایحه مشابهی در اواخر ماه اکتبر توسط مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شده بود.

این موضوع دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را موظف می نماید که محدودیت هایی را برای افراد درگیر در عملیات نظامی در سوریه به ویژه در مقابل خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعمال کند. علاوه بر این، در این سند آمده است، دولت واشنگتن، طبق قانون قانون مقابله با دشمنان آمریکا به وسیله تحریم ها موظف است محدودیت هایی را در رابطه با خرید اس-400 توسط آنکارا اعمال کند.

شایان ذکر است که مولود چاوش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه پیشتر در بیانیه ای تهدید نموده بود: اگر آمریکا به دلیل اقدام ترکیه در خرید سامانه موشکی اس-400 تحریمی را علیه آنکارا اعمال کند، ترکیه نیز پایگاه هوایی اینجرلیک را تعطیل نموده و نظامیان امریکایی از ترکیه خارج می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 614

به "سنای آمریکا تحریم ترکیه را تصویب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنای آمریکا تحریم ترکیه را تصویب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید