تور بمبئی: سوغاتی هایی که سفر به هند را مجذوب نماینده تر می نمایند

به گزارش تا بینهایت، سوغاتی های هند

بعضی ها غذاهای تند و آتشین هند را دوست دارند، عده ای درباره تاریخش کنجکاو می شوند و بعضی دیگر هم شیفته فرهنگ و آثار تاریخی این کشورند. اگر برای تماشای های مجذوب کننده هند راهی این کشور شدید خوب است که حتما سری به بازارهای محلی و دیگر فروشگاه ها بزنید و سوغاتی و هدیه هایی برای دوستان و آشناهایتان تهیه کنید و یا چیزی برای خودتان خریداری کنید تا سفر به هند برایتان دلنشین تر گردد. در اینجا ایده های زیادی برای سوغاتی خریدن وجود دارد کافیست سری به بازارها بزنید تا با تماشا این همه وسایل متنوعی که به درد سوغاتی می خورند حسابی ذوق زده شوید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با تعدادی از سوغاتی های هند آشنا شوید.

تور بمبئی: سوغاتی هایی که سفر به هند را مجذوب نماینده تر می نمایند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

چای

با هدیه این چای خوش عطر و طعم به دوستتان واقعا او را شیفته هند می کنید به طوری که ممکن است در سفر بعدی هم که خواستید به هند بروید از شما درخواست یک بسته دیگر چای کند. در بین مارک های مختلف چای بهتر است چای گودوین را تهیه کنید چایی که در زمین های پهناور آسام به عمل می آید و 6000 هزار نفر بر روی این زمین ها کار می نمایند تا چای اصیل را برای مشتریان آماده نمایند. می توانید یک جعبه چای خوشمزه را با قیمت 500 روپیه تهیه کنید و با خرید آن مطمئن شوید که سوغاتی ای ویژه و خاص خریدید.

جواهرات

با خریدن یک جفت گوشواره جومکا حتما دوستتان خیلی مسرور می گردد چون این گشواره برق و تزئیاتی دارد که مخصوص جواهرات کشور هند است و نمونه آن را احتمالا نمی توانید در جای دیگری به جز هند پیدا کنید. این گوشواره ها را که به زیبایی هر چه تمام تر با مهره های سفید تزئین شده اند می توانید فقط با قیمت 490 روپیه تهیه کنید.

ادویه

اگر ادویه های خوش عطر و تند و تیز هند وجود نداشت آنقوت شاید آشپزی هندی هیچ معنی ای نداشت و تا این مقدار در جهان معروف و محبوب نمی شد. یک جعبه ادویه خوب و دست چین شده، هدیه و سوغاتی ای است که مطمئنا به خاطر خرید آن خیلی تحسین می شوید. برای خرید این ادویه باید حدود 380 روپیه پول بدهید و بعد از آن خیالتان راحت باشد که دیگر همه غذاهای آشپزخانه تان خوش عطر و خوش طعمند و هیچ وقت اضافه نمی مانند.

کتاب آشپزی هند گیاهخوار

هند یک کتاب آشپزی خیلی پرطرفدار به نام هند گیاهخوار دارد که نویسنده معروف معاصر هندی مادهور جافری آن را نوشته است. این کتاب که حدود 31 دلار قیمت دارد یکی از کتاب های محبوب آشپزی است که خیلی از خانواده های هندی غذاهای متنوعی را از رویش درست می نمایند. در این کتاب طرز تهیه غذاهای خوشمزه سراسر هند به زبان ساده نوشته شده و مطمئنا با هدیه آن به کسی که عاشق غذاهای هندی است می توانید او را خیلی مسرور کنید. البته اگر غذاهای گوشتی را دوست داشته باشید می توانید کتاب کاری ایزی از همین نویسنده را خریداری کنید تا با غذاهای خوشمزه ای که در آن وجود دارد شگفت زده شوید.

صنایع دستی

هند از زمان های گذشته تا به حال صنایع دستی زیبا و مجذوب کنندهی درست می نماید برای همین با وجود این همه صنایع دستی در بازارها و مغازه ها هیچ وقت نگران این نمی گردد که برای سوغاتی چه چیزی باید خریداری کنید! اینجا آنقدر صنایع دستی پر زرق و برقی دارد که اصلا یکی از لذت بخش ترین بخش های سفرتان به هند بازار گردی و تماشای فرش، روبالشتی ها، پرده های پرنقش و نگار و پارچه های رنگارنگ است. می توانید یک پارچه رنگارنگ که بر روی آن طراحی های سنتی هست را با قیمت 22 دلار تهیه و آن را در دیوار خانه آویزان کنید. با تماشا ظرافت هنری که بر روی این پارچه به کار رفته مطمئنا هنرمندان این آثار را تحسین می کنید.

یک جعبه شیرینی خوشمزه میتای (Mithai)

این هدیه برای کسانی است که دوست دارند سوغاتی شان از جنس خوراکی های خوشمزه باشد! میتای، شکل و ظاهر مجذوب کنندهی دارد و یک جعبه از آن سوغاتی خوشمزه و شیکی است که می تواند حسابی دوستان و آشناهایتان را سر ذوق بیاورد. در این جعبه مجموعه ای از شیرینی های محبوب هندی قرار گرفته است که با مواد 100 درصد گیاهی درست می شوند. این شیرینی را می توانید با قیمت 727 روپیه خریداری کنید.

لباس مخصوص هندی ها: ساری

ساری یکی از نمادهای هند است و آنقدر خوش دوخت، رنگارنگ و پر زرق و برق است که می گردد آن را مجذوب کننده ترین سوغاتی هند دانست. قدیمی ترین نوع این لباس که 5000 سال قبل درست شده همچنان موجود است و این نشان می دهد که ساری قدمت خیلی طولانی ای دارد. این لباس در رنگ ها و جنس های مختلف دوخته می گردد و با تماشا تنوعش شاید واقعا ندانید در بین این همه لباس مجذوب کننده کدام را باید انتخاب کنید. می توانید دست روی پارچه های ابریشم و طرح دار و یا حریرهای گل دار بگذاید و با قیمت حدود 1049 روپیه آن را برای فرد خاص زندگی تان خریداری کنید.

کتاب هند بعد از گاندی

این کتاب یکی از کامل ترین و محبوب ترین کتاب هایی است که درباره هند مدرن نوشته شده و اگر دوستتان اهل کتاب و مطالعه باشد این سوغاتی حتما او را هیجان زده می نماید. این کتاب با 960 صفحه مطالبی درباره تاریخ و سیاست هند دارد و آنقدر معروف است که به راحتی می توانید آن را در بازارهای هند پیدا کنید و با قیمت 384 روپیه خریداری کنید. نویسنده این کتاب راماچاندرا گوها یکی از تاریخ دانان معاصر هند است که مجذوب کننده می نویسد و کتاب هایش معمولا پرفروش هستند.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 17 خرداد 1401 بروزرسانی: 17 خرداد 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2046

به "تور بمبئی: سوغاتی هایی که سفر به هند را مجذوب نماینده تر می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بمبئی: سوغاتی هایی که سفر به هند را مجذوب نماینده تر می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید