شیروانی داغ آقاخانی در ایرانشهر

به گزارش تا بینهایت، ایوب آقاخانی نمایش شیروانی داغ را برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر آماده می نماید.

شیروانی داغ آقاخانی در ایرانشهر

این نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت وگویی با خبرنگاران درباره تازه ترین فعالیت گروه تئاتر پوشه اعلام کرد: طبق آنچه پیش از این اعلام نموده بودم نمایش جدید خود را بر اساس اقتباسی از نمایشنامه معروف تنسی ویلیامز یعنی گربه روی شیروانی داغ آماده کردم که این نمایش با دراماتورژی و بازنویسی متفاوت بر اساس حوادث و حال و هوای نمایشنامه ویلیامز با نام جدید شیروانی داغ آماده گردیده است.

او با اشاره به اینکه دراماتورژی و بازنویسی متن را خودش به همراه یک کارگردان جوان تئاتر به نام رضا بهاروند انجام داده است، ادامه داد: فرایند پیش فراوری این نمایش شروع گردیده تا آن را از اول آذرماه سال جاری در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر روی صحنه ببریم.

آقاخانی با اشاره به علاقه شخصی خود به آثار ویلیامز اضافه کرد: کارهای این نمایشنامه نویس در طول دهه ها و اعصار قابل انطباق با شرایط نوع بشر در جوامع مختلف است ولی نمایش ما به صورت ظریفی می کوشد که در عین حفظ حال و هوای نمایشنامه اصلی و حتی جغرافیایی آن، مناسب با جامعه و دغدغه های ایران امروز باشد هرچند همچنان فضا و نام ها به اثر اصلی وفادار هستند.

به گفته وی در دراماتورژی و بازنویسی این نمایشنامه بعضی مفاهیم پر رنگ تر گردیده ومتناسب با چالش های امروز جامعه ما زیر ذره بین رفته و درشت نمایی شدند.

او در خاتمه با بیان اینکه نمایش با اسم شیروانی داغ اجرا می گردد و درواقع بخشی از نام نمایشنامه همچنان روی اثر باقی می ماند و به این نحو شمولیت نمایشنامه ویلیامز برای جامعه خودمان تضمین قطعی تری پیدا نموده است، گفت: شیروانی داغ هفت شخصیت خواهد داشت و در حال مذاکره با بازیگران برای اجرای نمایش هستیم تا اثری قابل قبول برای تماشاگران و پیگیران فعالیت های مستمر گروه تئاتر پوشه روی صحنه ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 52

به "شیروانی داغ آقاخانی در ایرانشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیروانی داغ آقاخانی در ایرانشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید