صدور پروانه کسب توسط اتاق اصناف کاشمر برای برخی صنوف متخلف

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران/خراسان رضوی بخشدار مرکزی کاشمر گفت: اتاق اصناف کاشمر برای صنوفی که تخلف کرده و در باغات اقدام به تشکیل سفره خانه و یا مکانی را برای جمع آوری ضایعات ایجاد کرده اند، پروانه کسب صادر می کند در صورتی که این اقدام تخلف محسوب می شود.

صدور پروانه کسب توسط اتاق اصناف کاشمر برای برخی صنوف متخلف

سعید چیتی در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی که سه شنبه 24 دی ماه برگزار گشت، بیان نمود: براساس ماده 80 اتاق اصناف فقط برای صنوف با کاربری های کارگاهی، صنعتی و تجاری می تواند پروانه صادر کند اما گاه برای کسب درآمد بدون اینکه به فکر حفظ فضای سبز باشند برای صنوف متخلفی که در باغات فعالیت دارند، پس از اینکه هزینه ها را پرداخت می کنند؛ پروانه کسب صادر می گردد.

وی بیان کرد: اتاق اصناف برای حداقل 10 قصابی در روستاها از جمله روستای فروتقه که در خانه مسکونی فعالیت دارند و فقط یک درب به خیابان بازنموده اند، بدون رعایت مسائل بهداشتی پروانه کسب صادر نموده است. اتاق اصناف باید به قوانین احترام بگذارد، نباید برای کسب درآمد برای هر فرد متخلفی پروانه کسب صادر گردد.

فعالیت سفره خانه ها در بستر رودخانه

در ادامه رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کاشمر در خصوص سفره خانه های شهرستان گفت: برخی افراد در بستر رودخانه اقدام به ایجاد سفره خانه نموده اند که به بحران تبدیل شده است.

محمدرضا پورکاویان اضافه کرد: باتوجه به اینکه ایجاد هرگونه واحد صنفی در بستر رودخانه و مسیل ها ممنوع بوده در این خصوص اخطاریه هایی صادر شده اما اینکه چند نفر به اخطاریه ها توجه داشته اند از سوی اتاق اصناف گزارش نشده است.

وی بیان نمود: یکی از تالارهای جهت جاده کوهسرخ مراسم مختلفی را برگزار می کند اما هیچ گونه پروانه ای برای فعالیت ندارد، قطعأ این باغ ویلا یک شبه احداث نشده که اکنون منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت معترض فعالیتش هستند، اگرچه از همان ابتدا مطلع ساخت و ساز و فعالیت آن بودند ولی جلوی ساخت و ساز را نگرفتند.

مسلم ساقی فرماندار کاشمر نیز گفت: برای مشخص شرایط فعالیت سفره خانه ها باید کمیته ای با مسئولیت معاونت سیاسی فرمانداری و دستگاه های متولی تشکیل و اقدامات لازم صورت گیرد.

بازیافت زباله توسط افراد متفرقه

در این جلسه همچنین معاون خدمات شهری شهرداری کاشمر در خصوص شرایط زباله های شهرستان که روزانه بیش از 60 تن تولید می گردد، بیان نمود: براساس طرح مدیریت جامع پسماند که به تصویب استانداری نیز رسیده کاشمر به عنوان شهر مشخص معرفی گردید، براساس این طرح شهرهای اطراف باید زباله هایشان را به زباله گاه کاشمر انتقال دهند.

علی صمیمی اظهار کرد: در آینده زباله گاه کاشمر به عنوان زباله گاه مرکزی خواهد بود تا میزان تناژ زباله ها به 200 تن برسد، اگر شهرهای اطراف همانند خلیل آباد، بردسکن و 5 شهر دیگری که در اطراف این شهرستان قرار دارند زباله های خود را به زباله گاه کاشمر منتقل کنند، خواهیم توانست کارخانه بیوکمپوست را راه اندازی کنیم.

وی گفت: در حال حاضر بازیافت زباله به طور غیر قانونی در زباله گاه این شهر توسط افراد متفرقه و زباله گردها صورت می گیرد.

زیرساخت ها در زباله گاه فراهم نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشمر همچنین در خصوص زباله گاه کاشمر بیان کرد: تا وقتی که زیرساخت های مورد نیاز در زباله گاه کاشمر فراهم نشده باید انتقال زباله از شهرهای اطراف به کاشمر متوقف گردد.

مهدی جمعه پور بیان نمود: متاسفانه مشاهده شده حتی زباله های عفونی نیز در زباله گاه کاشمر رهاسازی می شوند در صورتی که باید در محل بیمارستان امحاء گردند، حتی تا به امروز حصارکشی زباله گاه به طور کامل انجام نشده است، اگر شهرهای دیگر بخواهند در شرایط فعلی زباله های خود را به کاشمر انتقال دهند قطعأ معضلات شهرستان بیشتر خواهد شد.

شناسایی 11 کودک کار و خیابانی

رئیس اداره بهزیستی کاشمر نیز در ادامه گفت: طی سه ماه گذشته 11 کودک کار و خیابانی در شهرستان کاشمر شناسایی شده اند که برخی به خانواده برگشته اند و برخی دیگر تحویل مراکز نگهداری در مشهد شده اند.

اعظم حسن زاده اضافه کرد: برای ساخت گرمخانه نیز زمین دریافت شده که امیدواریم هرچه سریع تر مکان مورد نیاز احداث و با توزیع غذای گرم و نگهداری کارتن خواب ها مسائل رفع گردد.

متصدیان بوفه مدارس فاقد کارت بهداشت هستند

رئیس مرکز بهداشت کاشمر در این جلسه ایمنی واحدهای صنفی و اماکن عمومی را یکی از دغدغه های جدی ذکر کرد و گفت: طی 10 ماهه گذشته 6 مورد گزارش مسمومیت با گاز منو اکسید کربن داشته ایم که دو مورد در اماکن عمومی و 4 مورد در منازل مسکونی اتفاق افتاده همچنین 63 نفر مسموم شده و یک مورد نیز فوتی داشته ایم.

قائمی اظهار کرد: در سال 96 دو مورد و سال گذشته 4 مورد فوتی به ذلیل گاز منو اکسید کربن در شهرستان داشتیم.

وی همچنین به شرایط بوفه مدارس اشاره کرد و گفت: از 224 مدرسه شهری و روستایی فقط 26 مدرسه دارای بوفه بودند که مسائلی از جمله نداشتن کارت بهداشت داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 724

به "صدور پروانه کسب توسط اتاق اصناف کاشمر برای برخی صنوف متخلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور پروانه کسب توسط اتاق اصناف کاشمر برای برخی صنوف متخلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید