ضرورت اخذ گواهی ایمنی برای تجهیزات شهربازی و زمین بازی

به گزارش تا بینهایت، خبرگزاری خبرنگاران- مدیرکل استاندارد استان در کمیته فنی این اداره کل به اهمیت استفاده هم استانی ها از تجهیزات شهربازی و زمین بازی استاندارد تاکید نمود.

ضرورت اخذ گواهی ایمنی برای تجهیزات شهربازی و زمین بازی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران از اردبیل، هاشم علایی مدیرکل استاندارد استان در کمیته فنی این اداره کل به اهمیت استفاده هم استانی ها از تجهیزات شهربازی و زمین بازی استاندارد تاکید کرد.

علایی دراین جلسه اضافه کرد : بر اساس مصوبات شورای عالی استاندارد از سال 1388 تجهیزات شهربازی و زمین بازی مشمول مقررات استاندارد اجباری هستند .

وی در رابطه با اهم اقدامات انجام یافته در این زمینه گفت : تمامی تجهیزات مستقردر شهربازی های استان در طول سال و براساس برنامه زمان بندی شده، توسط شرکت های بازرسی فنی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد ایران مورد بازرسی فنی قرار می گیرند، اضافه کرد : این بازررسی ها برای حفظ سلامت مردم و افزایش ضریب ایمنی توسط شرکت های مزبور صورت گرفته است . هم اکنون تعداد 290 مورد تجهیزات شهربازی در استان اردبیل وجود دارد که از این تعداد168 مورد نیز غیرفعال بوده واز 122 موردباقی مانده 83 مورد دارای مجوز بهره برداری معتبر از شرکت بازرسی فنی تائید شده است و مابقی درحال استاندارد سازی می باشد و از مالکان تعهد نامه مبنی بر عدم بهره برداری از تجهیزات تا زمان دریافت تائیدیه ایمنی اخذ می شود. گفتنی است در سال گذشته تعداد227 تجهیز شهربازی توسط شرکت های بازرسی فنی مورد بازرسی قرارگرفته است.

مدیر کل استاندارد برلزوم استاندارد سازی تجهیزات شهربازی فاقد مجوز بهربرداری توسط مالکان و جلوگیری از فعالیت تجهیزات مذبور توسط شهرداران تاکید کرد .

علایی با تقدیر از همکاری شهرداران استان ومالکان در استاندارد سازی شهربازی، برلزوم توجه شهرداران شهرستا نهای استان به موضوع استاندارد سازی تجهیزات مستقر در زمین های بازی را تاکید کرد.

دبیر شورای استاندارد استان اردبیل در ادامه ضمن تقدیر از جدیت و پیگیری دادگستری استان در مورد استانداردسازی، نظارت و بازرسی تجهیزات شهربازی و زمین های بازی فعال در استان اضافه کرد: علیرغم اعلام ضرورت اخذ گواهی ایمنی به شهرداری ها، بیشتر تجهیزات مستقر در زمین های بازی استان فاقد مجوز بهره برداری هستند، انتظار می رود جهت جلوگیری از هرگونه حوادث احتمالی و به منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان،

شهرداری های استان از فعالیت زمین های بازی فاقد مجوز بهره برداری ، اکیداجلوگیری به عمل آورند.

بدیهی است درصورت بهره برداری غیر مجاز ازتجهیزات زمین بازی فاقد گواهی نامه ایمنی ، تمامی مسئولیت ها مربوط برعهده شهرداران خواهد بود .

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 خرداد 1400 بروزرسانی: 29 خرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1649

به "ضرورت اخذ گواهی ایمنی برای تجهیزات شهربازی و زمین بازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت اخذ گواهی ایمنی برای تجهیزات شهربازی و زمین بازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید