روزهای سخت سپری خواهد شد، نباید به کسی اجازه دخالت در روابط ایران و هند بدهیم

به گزارش تا بینهایت، رئیس مجلس در ملاقات با سفیر هند گفت: روزهای سخت سپری خواهد شد و باید توجه داشته باشیم که از این روزها به عنوان یک یادآوری و خاطره خوب در حوزه مسائل سیاسی، منطقه ای و مالی بین ایران و هند یاد گردد.

روزهای سخت سپری خواهد شد، نباید به کسی اجازه دخالت در روابط ایران و هند بدهیم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری خبرنگاران، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی قبل از ظهر امروز با گدام دارمندرا، سفیر هند در ایران ملاقات و گفت وگو کرد.

قالیباف در ابتدای این ملاقات ضمن خیرمقدم به سفیر هند گفت: ایران و هند دو کشور مؤثر در قاره کهن آسیا به شمار می فرایند که دارای روابط قدیمی و عمیق فرهنگی هستند. همیشه همکاری های دو کشور در سطوح منطقه، بین المللی و غیرمتعهدها تأثیرگذار بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز امیدواری برای گسترش بیش ازپیش روابط میان ایران و هند اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم بعضی طرف های ثالث روابط عمیق و تاریخی ایران و هند را تحت تأثیر خود قرار دهند.

قالیباف با بیان اینکه ارتباط تجاری یکی از موضوعات مهم میان کشورها برای تأثیرگذاری هر چه بیشتر ارتباطات در حوزه سیاست و فرهنگ به شمار می رود، اضافه نمود: ارتباط تجاری میان ایران و هند قدمت فرهنگی و تاریخی دارد.

رئیس نهاد قانون گذاری کشورمان تأکید کرد: روزهای سخت سپری خواهد شد و باید توجه داشته باشیم که از این روزها به عنوان یک یادآوری و خاطره خوب در حوزه مسائل سیاسی، منطقه ای و مالی بین ایران و هند یاد گردد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سرانجام این ملاقات از رئیس مجلس هند برای ملاقات رسمی از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد.

گدام دارمندرا، سفیر هند در ایران نیز در این ملاقات، پیغام تبریک رئیس مجلس هند را به مناسبت آغاز دوره جدید مجلس و ریاست دکتر قالیباف در مجلس شورای اسلامی ارائه کرد.

وی با اشاره به هفتادمین سالگرد انعقاد قرارداد توافق دوستی و صلح میان ایران و هند بیان نمود: ما برای این موضوع برنامه های مختلفی داشتیم و قرار بود، رئیس مجلس هند از ایران ملاقات کند که به دلیل شیوع بیماری کرونا و تغییرات شگرف جهان، این ملاقات به تعویق افتاد.

سفیر هند در ایران توضیح داد: ما برای پیشبرد هر چه بهتر و بیشتر و همچنین تثبیت روابط میان ایران و هند با وجود اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی کوشش نموده ایم و با دولت و مجلس در ایران در تماس مستمر هستیم.

گدام دارمندرا با بیان اینکه تبادلات مجلسی میان دو کشور همیشه در جریان بوده است، اظهار کرد: ما همچنان می خواهیم تعامل مستمری با ایران داشته باشیم، البته در این شرایط کمیته های مختلف مجالس دو کشور با یکدیگر در ارتباط هستند و امیدواریم بتوانیم از هدایت ها و یاری های شما استفاده کنیم.

وی ضمن قدردانی از دعوت رئیس مجلس هند به ایران توسط دکتر قالیباف اظهار امیدواری کرد، به محض برطرف مسائل شیوع کرونا این ملاقات انجام می گردد.

4129/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1147

به "روزهای سخت سپری خواهد شد، نباید به کسی اجازه دخالت در روابط ایران و هند بدهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزهای سخت سپری خواهد شد، نباید به کسی اجازه دخالت در روابط ایران و هند بدهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید