اعزام هوایی زائران به عتبات در ایام محرم و اربعین معین نیست

به گزارش تا بینهایت، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از ممنوعیت فعلی پرواز به عتبات عتبات اطلاع داد و گفت: از آنجا که شرایط کرونا متغیر است هنوز تصمیمی مبنی بر ورود و خروج هوایی زوار در ایام محروم و اربعین اتخاد نشده.

اعزام هوایی زائران به عتبات در ایام محرم و اربعین معین نیست

مقصود اسعدی سامانی، در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت سفر به کشورهایی با شرایط قرمز اعلام نمود: به دلیل جهش ویروس کرونا در هند و آفریقای جنوبی و گسترش آن در برخی از کشورها پرواز مستقیم به کشورهایی با شرایط ویژه مثل هند، آفریقای جنوبی، پاکستان و... را ممنوع کردیم. برای این کشورها ممنوعیت پذیرش مسافر هم داریم که البته شامل استثناهایی مثل دیپلمات ها و نمایندگان سازمان های بین المللی می گردد و در مورد این اشخاص با رعایت پروتکل های بهداشتی پذیرای شان در داخل کشور خواهیم بود.

او در مورد مسافرانی که از کشورهایی با شرایط ویژه به شکل غیرمستقیم وارد ایران می شوند، شرح داد: تمام مسافرانی که به داخل کشور وارد می شوند باید تست PCR منفی داشته باشند. دوستانی که از وزارت بهداشت در فرودگاه مستقر هستند کنترل های بهداشتی را از مسافران بعمل می آورند و چنانچه کسی دچار تب، سرفه و تنگی نفس باشد می بایست دوره قرنطینه را در همان ابتدای ورود به ایران بگذراند.

اسعدی سامانی درباره اینکه تست کرونای جعلی مسافران ورودی به ایران چگونه صحت سنجی می گردد؟ گفت: افرادی که می خواهند از خارج کشور به ایران بیایند، حتماً باید این تست را که به زبان انگلیسی است از مرکزی که مورد تأیید وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه است دریافت نمایند و پس از امضا و مهر کنسولگری ایران سوار هواپیما شوند و البته قبل از ورود به خاک ایران حتما باید آن را ارائه دهند. البته صحت سنجی تست های جعلی از غیر جعلی بر عهده مسوولان وزارت بهداشت مستقر در فرودگاه است و شرکت هواپیمایی ابزاری برای نظارت و کنترل بر این موضوع ندارد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از ممنوعیت فعلی پروازهای عتبات سخن گفت و اعلام داشت: در حال حاضر هیچ پرواز زیارتی به عراق نداریم و استثنا چنانچه فردی در عراق ماموریت کاری یا تجاری داشت با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و انجام تست PCR این سفر عملی است.

اسعدی سامانی در مورد برقراری سفرهای هوایی به عتبات عالیات در ایام محرم و اربعین تاکید نمود: از آنجا که شرایط کرونا متغیر هست هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر ورود و خروج هوایی زوار در ایام محروم و اربعین اتخاد نشده و از الان نمی توان اظهارنظری در این خصوص انجام داد.

ساناز قنبری / خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1671

به "اعزام هوایی زائران به عتبات در ایام محرم و اربعین معین نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام هوایی زائران به عتبات در ایام محرم و اربعین معین نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید