طراحی نمادهای متناسب با بافت تاریخی اصفهان لازم است

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران، مهدی نریمانی شامگاه یک شنبه در مراسم ویژه روز جهانی جهانگردی در اصفهان با تسلیت فاجعه دردناک در سرزمین منا گفت: روز جهانی جهانگردی بهانه ای شد تا خانواده بزرگ گردشگری گرد هم آیند تا نگاهی به کارنامه گذشته خود و همچنین افق های پیش رو داشته باشند.

طراحی نمادهای متناسب با بافت تاریخی اصفهان لازم است

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وی با بیان اینکه صنعت گردشگری استان اصفهان در یک سال گذشته کارنامه قابل قبولی را از خود بر جا گذاشته است، اضافه نمود: مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به عنوان یک سازمان مردم نهاد تبلور واقعی همدلی بخش خصوصی در صنعت گردشگری اعم از هتلها، مهمانپذیرها، دفاتر خدمات مسافرتی، راهنمایان تور، صنایع دستی و موزه داران و شرکتهای آموزشی دوستداران میراث فرهنگی است.

رئیس اتحادیه هتل داران استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان 93 هتل ، 75 مهمانپذیر، 170 آژانس و بیش از 400 راهنمای تور و خانواده 30 هزار نفری صنایع دستی فعالیت می نمایند، تاکید نمود: نقش حمایتی این مجمع در هر سه حوزه از سال گذشته تا به امروز ادامه یافته است که استاندارد سازی مراکز اقامتی و پذیرایی، گره گشایی از مسائل دیرینه راهنمایان تور و فروشندگان و فراوری نمایندگان صنایع دستی، عقد تفاهم نامه ای برای دفاع از حقوق گردشگر در عصر پسا تحریم، شرکت هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه و جشنواره شب های نقره ای سن پترزبورگ و کسب مقام اول صنایع دستی دنیا از این جمله است.

وی ادامه داد: ملاقات رئیس هیئت مدیره مجمع گردشگری با معاون فرهنگی شهردار فرایبورگ، حضور در نمایشگاه صنایع دستی سئول با همکاری شهرداری اصفهان، حضور در نمایشگاه بین المللی با هدف بازاریابی و تبلیغات، دعوت و پذیرایی از هیئت های خارجی به ویژه کشور عراق و هند و عقد تفاهم نامه بین اصفهان و نجف، جلسه تعامل و هم اندیشی مجمع گردشگری با رایزنان مالی ایران در 31 کشور خارجی، برگزاری جلسات هم اندیشی با بخش های خصوصی و دولتی مرتبط از دیگر اقدامات مجمع گردشگری در این راستا است.

نریمانی تاکید نمود: برگزاری جلسه با نمایندگان مجلس در مورد مطالبات خانواده گردشگری بویژه موضوع مالیات که منجر به ابقاء قانون تخفیف 50 درصدی به تاسیسات گردشگری شد از دیگر اقدامات مجمع گردشگری استان اصفهان است.

بی توجهی به موضوعات ساده و استراتژیک چهره بین المللی اصفهان را مخدوش نموده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با وجود تمام کوشش ها در بخش خصوصی و دولتی بی توجهی ارگان ها به موضوعات ساده اما استراتژیک چهره بین المللی اصفهان را مخدوش نموده است، بیان داشت: هیچکس نمیتواند انکار کند که ایران را به نام اصفهان می شناسد و هیچ کس نمیتواند باور کند که تصور و انتظار گردشگران خارجی از اصفهان تا چه اندازه بالاست.

مدیرعامل مجمع امور میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با اشاره به اینکه تصویر ذهنی زیبای گردشگر از اصفهان آنها را برای رسیدن به شهر آب و آینه بی قرار می نماید، ابراز داشت: به محض رسیدن گردشگران به اصفهان چه به وسیله جهت زمینی و یا هوایی و سپس قرار دریافت در جاده بیابانی نامناسب، تمام رویاهای گردشگر از آن شهر زنده و شاداب که باغهایش شهرت دنیای دارد نقش بر آب می گردد و این تخریب به عنوان تهدید جدی، تصویر ذهنی گردشگر از اصفهان، فرصت رشد از صنعت گردشگری اصفهان را سلب می نماید.

وی با اشاره به اینکه بهبود زیرساخت های فرودگاه نظیر توسعه ترمینال و پارکینگ هواپیما و حمایت همه جانبه دستگاه ها از دیگر مطالبات بخش گردشگری اصفهان است، تاکید نمود: کمبود زیرساختهای دیگری مانند سرویس های بهداشتی و نامناسب بودن مبلمان شهری در شهر از مطالبات بر زمین مانده حوزه گردشگری است.

طراحی نمادهای متناسب با بافت تاریخی اصفهان لازم است

نریمانی با بیان اینکه یکسان سازی نما و منظر شهری و طراحی المان های متناسب با بافت تاریخی اصفهان لازم است، ادامه داد: نبود پیوست های فرهنگی برای پروژه های شهری و استانی ضربات جبران ناپذیری بر تمام بخش ها از جمله گردشگری وارد نموده است.

وی توضیح داد: در راستای حذف موازی کاری ها در امور گردشگری هرگونه تصمیم گیری در مورد گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی در ذیل کارگروه گردشگری استانداری و با حضور ذی نفعان اتخاذ و از اتلاف وقت و تصمیمات خلق الساعه دستگاه های دیگر جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 758

به "طراحی نمادهای متناسب با بافت تاریخی اصفهان لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی نمادهای متناسب با بافت تاریخی اصفهان لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید