عنوان بهترین دوربین عکاسی برای گوشی های سری Huawei P40

به گزارش تا بینهایت، انجمن جهانی TIPA جایزه بهترین گوشی هوشمند سال 2020 میلادی در زمینه عکاسی را به محصولات سری Huawei P40 اعطا کرد.

عنوان بهترین دوربین عکاسی برای گوشی های سری Huawei P40

سری گوشی های هوشمند Huawei P40 به دلیل مشخصات تاثیرگذار و به طور ویژه قابلیت ها و عملکرد دوربین در هفته های اخیر در صدر اخبار حوزه فناوری قرار گرفته اند. دوربین گوشی های هوشمند سری Huawei P40 بارها مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و در جدیدترین مورد، جایزه ویژه TIPA را با عنوان Best Photo Smartphone به خود اختصاص داده اند.

TIPA (Technical Image Press Associations) که در سال 1991 تاسیس شده از مجموعه قابل توجهی از رسانه ها و ناشران فیزیکی و آنلاین و همچنین صاحب نظران حوزه عکاسی از سراسر دنیا تشکیل شده است. این انجمن، هر ساله عنوان TIPA World Awards را به شرکت ها و محصولات جدیدی که از نظر کارشناسان بهترین کیفیت، عملکرد و ارزش را به مشتریان و مصرف نمایندگان ارائه داده اند، اهدا می نماید.

سال جاری جایزه TIPA با عنوان بهترین گوشی هوشمند در حوزه عکاسی در سال 2020 میلادی به سری Huawei P40 تعلق گرفته است.

آنالیز های TIPA جهت معرفی گوشی هوشمند برتر در حوزه عکاسی، بیشتر از هر چیزی روی ارائه راهکارهای همراه با نوآوری متمرکز است. به عنوان مثال Huawei P30 Pro اولین گوشی هوشمندی بود که با استفاده از لنز پریسکوپی پیروز شد عظیم نمایی دیجیتالی را تا 50 برابر امکان پذیر کند.

سری Huawei P40 بیش از هرچیز نوآوری را با دوربین 50 مگاپیکسلی و سنسور عظیم 1/1.28 اینچی ارائه داده است. علاوه بر این، سیستم فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز چند جهتی نیز از جمله موارد قابل توجهی است که در ماه های آینده تبدیل به راهکاری متداول برای استفاده در گوشی های هوشمند برندهای دیگر می گردد.

اگر نگاهی به یکی از محصولات این سری یعنی Huawei P40 Pro داشته باشیم، استفاده از دوربین 50MP Ultra Vision با پشتیبانی از لرزش گیر اپتیکال خودنمایی می نماید. همچنین شاهد استفاده از دوربین 40 مگاپیکسلی اولترا واید و دوربین 12 مگاپیکسلی SuperSensing تله فوتو هستیم. ماژول نهایی در پشت گوشی، یک دوربین 3D Depth Sensing است.

کنار مؤلفه های سخت افزاری رده بالا، گوشی های هوشمند سری Huawei P40 مجموعه ای از قابلیت های نرم افزاری تاثیرگذار بر پایه هوش مصنوعی را نیز در خود جا داده اند.

هوآوی سابقه درخشانی در دریافت جوایز TIPA دارد. این شرکت از سال 2017 میلادی تا به امروز، هرساله جایزه بهترین گوشی هوشمند در حوزه عکاسی را به خود اختصاص داده است. سری Huawei P10 در سال 2017 میلادی عنوان بهترین گوشی هوشمند در زمینه عکاسی را به دست آورد. در سال 2018 و 2019 میلادی هم به ترتیب سری گوشی های Huawei P20 و Huawei P30 این عنوان را از آن خود کردند.

در بیانیه TIPA در مورد گوشی های هوشمند سری Huawei P40 این طور آمده:

با جدیدترین نسل محصولات سری P هوآوی، توانایی و قابلیت های عکس برداری با گوشی های هوشمند گام دیگری به جلو برداشته است. هر سه گوشی هوشمند سری P هوآوی یعنی P40، P40 Pro و P40 Pro+ از چیپ ست HiSilicon Kirin 990 5G و سنسور عظیم 1/1.28 اینچی استفاده می نمایند و در تعامل با Leica فراوری شده اند. از توانایی های قابل ذکر این سه مدل می توان به الگوریتم های توازن نور سفید توسعه یافته برپایه هوش مصنوعی شامل نمونه های مخصوص بهینه سازی نور و بافت پوست، محدوده دینامیکی بهبودیافته، عملکرد خوب در نور محیطی محدود، سنسورهای دمای رنگ، قابلیت فوکوس با تمام پیکسل ها و XD Fusion Engine جهت عظیم نمایی و بهینه سازی کیفیت تصویر اشاره نمود.

پیش از این وب سایت DxOMark به عنوان یکی از معتبرترین وب سایت های آنالیز دوربین گوشی های هوشمند، امتیاز مجموع 128 را برای Huawei P40 Pro اعلام نموده بود. عملکرد قابل توجه در بخش هایی مانند بهینه سازی رنگ، عکس برداری در شب، به کارگیری لنز واید و عظیم نمایی باعث شده این گوشی هوشمند در بخش عکس برداری امتیاز 140 و در بخش فیلم برداری امتیاز 105 را دریافت کند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 938

به "عنوان بهترین دوربین عکاسی برای گوشی های سری Huawei P40" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عنوان بهترین دوربین عکاسی برای گوشی های سری Huawei P40"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید