غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مسائل یادگیری در 5 استان به صورت پایلوت

به گزارش تا بینهایت، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی در نشست شورای راهبری برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی سال 1400 از غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مسائل یادگیری در 5 استان به صورت پایلوت در برنامه سنجش سال جاری خبر داد.

غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مسائل یادگیری در 5 استان به صورت پایلوت

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این نشست با بیان اینکه یکی از سیاست های راهبردی سازمان آموزش وپرورش استثنایی اتخاذ تصمیمات بر مبنای نظریات علمی معتبر است اظهار کرد: این غربالگری در 5 استان و در پایگاه های محدود از طریق سیاهه های رفتاری انجام خواهد شد.

وی افزود: چک لیست های تهیه شده در غربالگری بر اساس مستندات دقیق علمی تهیه شده است و این غربالگری پس از پایلوت، ارزیابی شده و پس از رفع مسائل احتمالی، کار در سال های آینده گسترش خواهد یافت.

حسینی با تأکید بر آموزش خانواده ها و معلمین مدارس عادی گفت: مدارس و خانواده ها را باید در مرحله تشخیصی و مداخلات اولیه دخیل کرد و پیش شرط آن توانمندسازی والدین و معلمین از طریق برگزاری دوره های آموزشی است.

وی افزود: خدمات در قالب مراکز مسائل ویژه یادگیری به صورت منفعل انجام می شود و با به هنگام کردن خدمات این مراکز و دخیل کردن خانواده ها و معلمین می توان خدمات کیفی تر به دانش آموزان با مسائل یادگیری ارائه داد.

حسینی شرح داد: شورای راهبری برای مداخلات مؤثرتر معلمان و خانواده ها و آموزش به آنان تشکیل خواهد شد و این شورا طرح را ارزیابی نیز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 4 تیر 1400 بروزرسانی: 4 تیر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1660

به "غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مسائل یادگیری در 5 استان به صورت پایلوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غربالگری نوآموزان پیش دبستانی در معرض مسائل یادگیری در 5 استان به صورت پایلوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید