فرانسه مرزهای خود را برای سناریوی برگزیت نامنظم آماده می نماید

به گزارش تا بینهایت، به گزارش رسانه های غربی فرانسه با استخدام حدود 700 مامور گمرک جدید، خود را برای وقوع سناریوی برگزیت نامنظم در اواخر اکتبر آماده می نماید.

فرانسه مرزهای خود را برای سناریوی برگزیت نامنظم آماده می نماید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ان تی وی آلمان، در حالی که اتحادیه اروپا همچنان منتظر دریافت پیشنهادات ملموس و تعیین از طرف لندن در جریان برگزیت است فرانسه خود را برای وقوع سناریوی برگزیت بدون توافق آماده نموده و حدود 700 مامور گمرک جدید را برای این منظور استخدام می نماید. در همین حال یک تمرین اضطراری برگزیت در سواحل شمالی فرانسه شروع می گردد تا شرکت های فرانسوی را برای وقوع سناریوی برگزیت نامنظم آماده کند.

به این ترتیب فرانسه برای وقوع سناریوی برگزیت در اواخر اکتبر حدود 700 مامور گمرک جدید را استخدام نموده است. وزیر بودجه فرانسه اعلام نموده است که با کشور انگلیس در دورانی که به اتحادیه اروپا تعلق ندارد باید یک مرز هوشمند با توضیحات آنلاین برای شرکت ها وجود داشته باشد تا از ازدحام کامیون ها در مرزها جلوگیری گردد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس می خواهد در 31 اکتبر (9 آبان ماه) در صورت لزوم کشورش را بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج کند. یک برگزیت بدون توافق بخصوص عواقب فاجعه بار مالی را برای هر دو طرف به بار خواهد آورد چرا که لزوما باید در این شرایط مسئله عوارض گمرکی و کنترل های مرزی در دستور کار قرار گیرد. در فرانسه حدود 10 هزار شرکت وجود دارد که با انگلیس همکاری می نمایند.

در این میان کمیسیون اتحادیه اروپا بیش از یک ماه بعد از روی کار آمدن جانسون به عنوان نخست وزیر انگلیس همچنان منتظر دریافت پیشنهادات سازنده از لندن است تا بتواند از بروز یک برگزیت نامنظم جلوگیری کند. یک سخنگوی کمیسیون اروپایی در این باره گفته است که ما منتظریم که انگلیس پیشنهادات ملموسی را در این باره ارائه دهد. یان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی هم اعلام نموده است که این پیشنهادات تعیین باید با توافق برگزیت مورد مذاکره قرار گرفته سازگار باشد.

مسئله مرزهای ایرلند از موارد بسیار بحث برانگیز و مورد اختلاف بین لندن و بروکسل است.

بوریس جانسون، اخیرا هم در نامه ای به دونالد تاسک، رئیس شورای اروپایی بار دیگر خواهان تغییراتی در توافق برگزیت شده و یک راه چاره موقتی برای حل مسئله مرزهای بین ایرلند و ایرلند شمالی بعد از برگزیت را پیشنهاد داد.

وی در این نامه تاکید نموده که هدف باید حذف طرح بحث برانگیز Backstop از این توافق برگزیت باشد. به اعتقاد جانسون این تغییرات در توافق برگزیت باید از یک برگزیت نامنظم در آخر اکتبر جلوگیری کند.

از دید اتحادیه اروپا این طرح باید از این مسئله جلوگیری کند که بین ایرلند شمالی و ایرلند به عنوان عضو اتحادیه اروپا مجددا کنترل های مرزی ایجاد گردد.

اتحادیه اروپا همیشه امکان مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد نموده است.

توافق انجام گرفته بین ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس و اتحادیه اروپا پیش بینی می نماید که کنترل های مرزی در مرزهای بین ایرلند دوباره شکل نگیرد. اما به اعتقاد بروکسل قواعد اتحادیه اروپا باید همچنان در ایرلند شمالی یا تمام انگلیس اعتبار داشته باشد. جانسون این مسئله را رد نموده و اعلام نموده که کشورش حداکثر تا 31 اکتبر یا با توافق یا بدون توافق این اتحادیه را ترک می نماید.

بوریس جانسون اخیرا همچنین طرح تعلیق مجلس برای پیشبرد اهداف خود در روند برگزیت را به ملکه انگلیس ارائه داده و ملکه نیز با وجود مخالفت های زیاد با این طرح جانسون موافقت نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 342

به "فرانسه مرزهای خود را برای سناریوی برگزیت نامنظم آماده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه مرزهای خود را برای سناریوی برگزیت نامنظم آماده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید