فضاپیمای سیگنوس محموله تازه ای را راهی ایستگاه فضایی بین المللی کرد

به گزارش تا بینهایت، در حالی که یک محموله بیش از 2 تنی هفته گذشته به ایستگاه فضایی بین المللی رسیده بود، ساعتی پیش فضاپیمای سیگنوس (Cygnus) هم محموله تازه ای را راهی این ایستگاه کرد.

فضاپیمای سیگنوس محموله تازه ای را راهی ایستگاه فضایی بین المللی کرد

پرتاب موشک آنتارس (Antares) نورثروپ گرامن در ساعت 12:36 ظهر منطقه زمانی شرقی (21:06 به وقت تهران) از تأسیسات پروازی والپس (Wallops) ناسا در ویرجینیا انجام شد تا محموله ای 3729 کیلوگرمی را به ایستگاه تحویل دهد. این محموله شامل آزمایش های علمی، تجهیزات مورد احتیاج خدمه و سخت افزارهای لازم ایستگاه است. هفته گذشته هم فضاپیمای پروگرس 77 روسیه بخشی از تجهیزات و هوای لازم ایستگاه را تأمین نموده بود.

انتظار می رود که پس از دو روز در جهت بودن، اتصال فضاپیمای سیگنوس NG-15 به ایستگاه فضایی بین المللی روز دوشنبه ساعت 04:40 منطقه زمانی شرقی (13:10 به وقت تهران) انجام گردد. این مأموریت یک مأموریت مهم برای نورثروپ گرامن محسوب می گردد که میخواهد سهم خود را در برنامه های فضایی افزایش دهد. مأموریت قبلی نورثروپ گرامن با نام NG-14 هم بیش از 4 ماه پیش صورت گرفته بود.

کرت ابرلی (Kurt Eberly) مدیر برنامه پرتاب های فضایی نورثروپ گرامن با اشاره به امکان ساخت کوتاه مدت مجموعه موشک آنتارس و فضاپیمای سیگنوس وجود دارد، تأکید کرد: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که در صورت احتیاج ناسا آماده ارائه خدمات هستیم. ما می دانیم که گاهی ناسا احتیاج به انجام زودتر مأموریت ها دارد، بنابراین می کوشیم برای چنین مواقعی آماده باشیم.

فضاپیمای سیگنوس پس از پرتاب ابتدا از باتری های داخلی استفاده می نماید و سپس با باز شدن صفحه های خورشیدی و قرارگیری در زاویه مناسب، از نور خورشیدی برای تأمین نیروی خود استفاده می نماید. همچنین با استفاده از دو پیشرانه اصلی جهت خود را تصحیح می نماید تا در مدار مناسب برای رسیدن به ایستگاه فضایی قرار داشته باشد.

سیگنوس پس از نصب بر روی ماژول یونیتی (Unity) می تواند نه تنها به عنوان یک فضاپیمای باری بلکه به عنوان یک ماژول علمی اضافی برای انجام بعضی آزمایش های علمی مستقل یا بخشی از آزمایش های علمی در حال اجرا در ایستگاه فضایی استفاده گردد. سیگنوس در این پرواز همچنین تعداد زیادی ریزماهواره را با خود حمل می نماید که پس از پایانه مأموریت تقریبا دو ماهه اش در مدار قرار خواهند گرفت.

عکس کاور: پرتاب فضاپیمای سیگنوس بر روی موشک آنتارس (Antares) نورثروپ گرامن

Credit: NASA

منابع: NASA, NASA Space Flight

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1484

به "فضاپیمای سیگنوس محموله تازه ای را راهی ایستگاه فضایی بین المللی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضاپیمای سیگنوس محموله تازه ای را راهی ایستگاه فضایی بین المللی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید