فناوری جدید برای کاوش در مویرگ های مغز انسان!

به گزارش تا بینهایت، محققان موسسه فدرال پلی تکنیک لوزان(EDFL) فناوری جدید کاوش عروقی را توسعه داده اند که می تواند کاوش در قسمت هایی از بدن که تا به امروز هرگز قابل دسترسی نبوده اند، ممکن کند.

فناوری جدید برای کاوش در مویرگ های مغز انسان!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایسنا، لوسیو پانکالدی دانشجوی دکترا و سلمان ساکار استادیار موسسه لوزان این دستگاه جدید را ابداع نموده اند که با استفاده از انرژی هیدروکینتیک، ابزارهای پزشکی را به مکان های بسیار ظریف در بدن انسان می رساند.

قسمت های زیادی از مغز و قسمت هایی از رگ ها و عروق به دلیل بزرگی وسایل پزشکی تا به امروز کاملاً دور از دسترس پزشکان بوده است، اما این فناوری جدید از جریان خون برای رسیدن به مویرگ ها استفاده می نماید.

در حال حاضر پزشکان با استفاده از سیم ها و به وسیله کاتتر به عروق بیماران دسترسی پیدا می نمایند. با این حال، این کاتترها نمی توانند دسترسی به مناطق ظریف در بدن انسان را فراهم نمایند.

این دستگاه، نوک مغناطیسی و بدنه ای بسیار انعطاف پذیر دارد. این انعطاف پذیری که توسط زنجیره های پلیمری ایجاد شده است، باعث می گردد نوک مغناطیسی آن به راحتی از رگ ها و مویرگ ها عبور کند.

محققان در مقاله خود اشاره کردند: فناوری ما توانایی بهبود روش های پیشرفته را دارد، زیرا قابلیت دستیابی را افزایش می دهد، خطر آسیب را کاهش می دهد، سرعت مداخلات با یاری ربات را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد و امکان استفاده همزمان از چندین سیم را به وسیله یک استاندارد فراهم می نماید.

بزرگترین مزیت این فناوری دسترسی پزشکان به مناطق جدید در بدن انسان است. متخصصان پزشکی با استفاده از ربات های جراحی و فناوری تصویربرداری پزشکی از نظر تئوری می توانند سیستم های عروقی بیماران را ترسیم نموده و یا در اعماق بدن بیماران اقدامات پزشکی بسیار دقیقی انجام دهند.

تا به امروز این دستگاه در سیستم ریزعروق مصنوعی در دانشکده مهندسی EPFL آزمایش شده است. با اثبات موفقیت آمیز مفهوم این دستگاه، گام بعدی، آزمایش روی حیوانات همراه با تصویربرداری پزشکی برای آنالیز بیشتر این دستگاه است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1397

به "فناوری جدید برای کاوش در مویرگ های مغز انسان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری جدید برای کاوش در مویرگ های مغز انسان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید