لاماری ایما HEV هیبرید آنالیز شد ، همه چیز درباره محصول نو آرین پارس موتور

به گزارش تا بینهایت، لاماری ایما HEV یا لاماری ایما هیبرید محصولی که آرین پارس موتور چند وقتی است در پی عرضه آن است، به تازگی به صورت CKD در شرف ترخیص از گمرک است. این خودرو که بسیار شبیه به لامبورگینی اروس است، آیا در کیفیت هم حرفی برای گفتن دارد؟!

لاماری ایما HEV هیبرید آنالیز شد ، همه چیز درباره محصول نو آرین پارس موتور

بیت ران - رضا نوروزی: لاماری ایما HEV یک خودروی هیبرید است که پلاگین نیست و موتور بنزینی وظیفه شارژ باتری ها را بر عهده دارد. این خودرو طبق ادعای لاماری مصرفی در حدود 5 لیتر دارد و برای آغاز از موتور برقی استفاده می نماید.

ویدیو آنالیز لاماری ایما هیبرید را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:
پیشرانه

نسخه هیبریدی لاماری ایما از یک موتور 1493 سی سی چهار سیلندر استفاده می نماید. این موتور که با کد DFLZM یا 4E15T فراوری می گردد، در دور 5500 می تواند 168 اسب بخار نیرو فراوری کند. گشتاور این موتور توربو نیز به 280 نیوتن متر می رسد که از دور 1500 تا 3500 در دسترس راننده واقع شده است. نیرو و گشتاور موتور لاماری ایما هیبرید به وسیله یک گیربکس مخصوص خودروهای هیبریدی به محور جلو این کراس اوور منتقل می گردد.

اما این موتور به تنهایی منبع فراوری انرژی در لاماری ایما هیبرید نیست. بلکه یک موتور سنکرون مغناطیسی دائمی با کد TZ220XYL هم در این خودرو وجود دارد. این موتور الکتریکی که با روغن خنک کاری آن انجام می گردد، به تنهایی 130 کیلووات قدرت دارد و تا 16 هزار دور در دقیقه می تواند کار کند.

قدرت فراوریی موتور الکتریکی لاماری ایما HEV در مجموعه سه گانه باتری های لیتیوم پلیمری این خودرو ذخیره می شوند. باتری های این خودرو با گردش آب به دور آنها خنک می شوند و قابلیت Braking Energy Recovery System (شارژ در زمان ترمزگیری) را دارند. گفتنی است که ولتاژ خروجی باتری این کراس اوور، 349 ولت است.

به غیر از این، قابلیت Multistage Energy Recovery System هم برای شارژ باتری های این خودرو وجود دارد. یعنی می توان تنظیم کرد که در زمان برداشتن پا از روی پدال گاز و کاهش سرعت خودرو، شارژ باتری ها چقدر تند یا کند باشد. این قابلیت در بسیاری از خودروهای شهری کوچک مانند MINI هم وجود دارد.

امکانات و آپشن ها

در فضای داخلی لاماری ایما هیبرید، همان دیزاین و المان هایی را می بینیم که پیش تر در ایما نسخه پایه و نسخه X آن قابل مشاهده بود.

امکانات ایمنی لاماری ایما هیبرید شامل ایربگ راننده و سرنشین کناری، ایربگ های جانبی و پرده ای، ترمزهای ABS و EBD، ترمز کمکی است. بعلاوه سامانه های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی، سامانه کنترل سرعت خودرو در سرازیری، TPMS و فرمان برقی چند حالته EPS از دیگر امکانات ایمنی این خودرو می باشند.

نمای داخلی لاماری ایما هیبرید

امکانات کمکی راننده در این خودرو شامل هشدار خروج از خط (LDWS)، هشدار برخورد از جلو (FCW)، هشدار وجود موانع در زمان حرکت رو به عقب (RCTA)، دوربین ثبت وقایع و تشخیص نقاط کور (BSD) در خودرو وجود دارند.

از امکانات رفاهی لاماری HEV می توان به سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب HD با خطوط داینامیک، دوربین 360 پانورامیک، کروز کنترل، ترمز پارک برقی اشاره نمود. بعلاوه فرمان چند منظوره، دسته دنده الکترونیکی، ایرکاندیشن اتوماتیک با خروجی ردیف عقب، فیلتر PM2.5 سیستم تهویه مطبوع، Skylight، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای نیز از امکات رفاهی لاماری ایما هیبرید هستند.

علاوه بر این موارد، برف پاکن عقب، درب صندوق عقب برقی و صندلی های برقی راننده (10 جهت) و سرنشین کناری (4 جهت) هم در فهرست امکانات رفاهی این کراس اوور قابل مشاهده هستند.

قیمت

اما قیمت اصلی لاماری ایما HEV در بازار خودرو چین 151 هزار و 825 یوان معادل 20 هزار 850 دلار است. براساس نرخ تبدیل ارز حال حاضر این رقم معادل یک میلیارد و 70 میلیون و 366 هزار تومان است.

در حال حاضر با توجه به تغییر تعرفه واردات بر خودروهای وارداتی، برای خودروهای هیبرید، 11 درصد تعرفه مشخص شده است. بعلاوه علاوه بر این تعرفه، 9 درصد مالیات ارزش افزوده، 3 درصد عوارض شهرداری، 1.5 درصد عوارض نوسازی ناوگان، 4 درصد عوارض شماره گذاری و بیمه، 3 تا 5 درصد مالیات هوای پاک، در حدود 10 درصد بابت هزینه های تست های گمرک و محیط زیست و چندین بند و تبصره دیگر نیز بر قیمت این خودرو افزوده می گردد.

با این حساب جمع تعرفه ها به علاوه 30 درصد هزینه فراوری و سود فراوریکننده، تقریبا 71 درصد به قیمت پایه این خودرو افزوده گردد. بعلاوه هزینه حمل و نقل و عوارض صادراتی مبدا که در حال حاضر در حدود 3 هزار دلار برآورد می گردد را نیز باید به قیمت اضافه کنیم. بنابراین قیمت لاماری ایما HEV به 1 میلیارد و 932 میلیون تومان خواهدرسید. این محاسبه با احتساب تمام هزینه های پیدا و پنهان بود و در صورت عرضه با قیمتی فراتر از این عدد قطعا گران فروشی خواهدبود.

ویدیو آنالیز لاماری ایما هیبرید را در کانال آپارات خبرنگاران دیدن کنید:
گالری تصاویر لاماری ایما HEV :
آنالیز جک J4 کرمان موتور را در کانال یوتیوب خبرنگاران پلاس دیدن کنید:

آنالیز اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول تازه برند اکستریم مدیران خودرو

اکستریم تی ایکس ال / اکستریم TXL مدیران خودرو معرفی گردید؛ آنالیز تخصصی

آنالیز اکستریم VX ؛ سیر تا پیاز محصول تازه برند اکستریم مدیران خودرو

اولین کامیونت برقی وارداتی ایران رونمایی شد + جزئیات محصول شایان دیزل

پژو 207 شش دنده دستی تازه آنالیز شد/ سریع ترین خودرو هاچ بک ایرانی!

منبع: بیت ران
انتشار: 19 آبان 1402 بروزرسانی: 19 آبان 1402 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2287

به "لاماری ایما HEV هیبرید آنالیز شد ، همه چیز درباره محصول نو آرین پارس موتور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاماری ایما HEV هیبرید آنالیز شد ، همه چیز درباره محصول نو آرین پارس موتور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید