ماهواره ویژه المپیک 2020 توکیو ساخته شد

به گزارش تا بینهایت، ژاپنی ها کار ساخت ماهواره ویژه المپیک 2020 توکیو را به خاتمه رساندند.

ماهواره ویژه المپیک 2020 توکیو ساخته شد

به گزارش ، کمیته برگزاری المپیک 2020 توکیو موسوم به توکیو 2020 از اتمام ساخت ماهواره ای که در طول بازی های المپیک و پارالمپیک سال آینده به فضا ارسال می گردد، اطلاع داد. هدف این پروژه ترویج بازی ها در حین گردش به دور زمین است. این دستگاه کوچک G-Satellite Go to Space نامگذاری شده و ابعاد آن فقط 10 سانتی متراست.

این ماهواره دو شخصیت کارتونی محبوب ژاپنی به نام های گوندام و زاکو را به همراه خواهد داشت و پس از تحویل به ایستگاه فضایی بین المللی در ماه آوریل، سفر خود را به دور کره زمین شروع خواهد نمود.

تعدادی دوربین تعبیه شده در این ماهواره تصاویر را ضبط و منتقل می نمایند، در حالی که یک تابلوی اعلانات برقی پیغام های مربوط به بازی های 2020 توکیو را به زبان های ژاپنی، انگلیسی و فرانسوی نمایش می دهد. جلوی این ماهواره از جنس طلا خواهد بود تا نمایانگر و نماد مدال طلا باشد.

گوندام و زاکو که روبات های علمی تخیلی سریال های تلویزیونی Mobile Suit Gundam هستند، با استفاده از مواد و رنگ های خاص ساخته شده اند تا در آب و هوای فضا سالم بمانند.

در طول بازی ها چشم این دو ربات به رنگ های پنج حلقه المپیک بر روی پس زمینه سفید خواهد درخشید.

این ماهواره ماه مارس به ایستگاه فضایی بین المللی تحویل داده خواهد شد. این ماهواره نخستین بار روزپنجشنبه (5 دسامبر) به آژانس اکتشاف هوا فضای ژاپن منتقل می گردد.

در صورت موفقیت پژوه مذکور، این اولین بار در تاریخ المپیک و پارالمپیک خواهد بود که ماهواره ای که مختص این بازی ها طراحی و ساخته شده است و به طور مستقل در مدار زمین قرار می گیرد. این ابتکار بخشی از پروژه تیمی توکیو 2020 است که توسط برگزار نمایندگان در آگوست 2017 شروع شده است.

به گفته برگزار نمایندگان المپیک، این پروژه هیچ هزینه ای به بودجه 2020 توکیو اضافه نمی کند.

طرفداران می توانند با استفاده از یک وب سایت ویژه ایجاد شده، ماهواره را پیگیری نمایند.

بازی های المپیک 2020 توکیو بین 24 ژوئیه و 9 اوت و مسابقات پارالمپیک بین 25 اوت تا 6 سپتامبر برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 606

به "ماهواره ویژه المپیک 2020 توکیو ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره ویژه المپیک 2020 توکیو ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید