مقاله: میدان دام آمستردام (هلند)

به گزارش تا بینهایت، در بخش شرقی میدان دام آمستردام، یک ستون هرمی شکل سنگ آهکی وجود دارد که آن را با نام یادبود ملی آمستردام می شناسند. این سازه یادبود در سال 1956 ساخته شده و از آن زمان تاکنون این مکان به محل اصلی برگزاری جشن روز یادبود هلند (4 می) برای گرامیداشت خاطره سربازان کشته شده در جنگ جهانی دوم تبدیل شده است. دورتادور ستون اصلی این بنا 4 مجسمه مرد زنجیر شده، مجسمه یک زن و یک کودک با کبوترهای در حال پرواز در بالای سرشان و دو مجسمه مرد که نشانگر اعضای جبهه مقاوت در جنگ هستند قرار دارند. اگر در ماه می به تور هلند رفتید، فرصت شرکت در جشن روز یادبود را از دست ندهید.

مقاله: میدان دام آمستردام (هلند)

ساختمان گوتیک فوق العاده زیبایی که در کنار قصر سلطنتی جا خوش کرده، کلیسای جدید (Nieuwe Kerk) نام دارد. این کلیسا در قرن پانزدهم و برای کاهش شلوغی کلیسای قدیمی شهر در میدان دام آمستردام ساخته شد. خیلی وقت است که مراسم دعا در این کلیسا برگزار نمی شود و حالا کلیسا به عنوان نمایشگاهی برای آثار هنری رده بالا و سالن اجراهای موسیقی با ارگ کلیسایی استفاده می شود. در تور هلند خود وقتی به میدان دام رفتید، حتما سری به این مجموعه بی نظیر بزنید و در تورهای همراه با راهنما شرکت کنید تا با اهمیت تاریخی این کلیسا و معماری قدیمی شهر آشنا شوید.

یکی از سه ساختمان مسکونی پادشاه ویلم الکساندر در هلند، در میدان دام آمستردام قرار دارد. قصر سلطنتی میدان دام تاریخی ترین، باشکوه ترین و به خاطر همین دلایل محبوب ترین این قصرها در بین مسافران تور هلند است. این ساختمان در اصل به عنوان سالن شهر و در قرن هفدهم ساخته شد. بالکن این قصر اهمیت تاریخی ویژه ای دارد؛ در سال 1980 ملکه بئاتریکس بر روی همین بالکن معرفی شد و اینجا همچنین محلی است که شاهزاده ویلم الکساندر و شاهزاده خانم ماکسیما ازدواج خود را به مردم اعلام کردند. بعد از یک دوره بازسازی همه جانبه و اساسی بین سال های 2005 تا 2009، این قصر باشکوه دوباره به روی بازدیدکنندگان از جمله مسافران تور آمستردام باز شد.

منبع مقاله: میدان دام آمستردام (هلند)

انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1858

به "مقاله: میدان دام آمستردام (هلند)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: میدان دام آمستردام (هلند)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید