مناسب سازی فضای شهری شیراز برای معلولان

به گزارش تا بینهایت، معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز از کوشش برای مناسب سازی فضا های شهری برای افراد دارای معلولیت و کم توان و توان خواه اطلاع داد.

مناسب سازی فضای شهری شیراز برای معلولان

به گزارش خبرنگاران از شیراز، محمدعلی راضی معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری شیراز با تأکید بر اهمیت حمایت از شهروندان کم توان و توان خواه گفت: شهر شیراز برای تمام شهروندان است و نباید کسی به علت محدودیت جسمی ـ حرکتی برای حضور در شیراز با مشکل روبرو گردد.

او اضافه نمود: باید شهر را به شکلی آماده سازیم افراد توان خواه بتوانند مثل سایر شهروندان از امکانات شهری و حق شهروندی به شکل مناسب استفاده نمایند. بدین منظور آئین نامه توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت شهر شیراز با تاکید بر وظایف شهرداری در این معاونت تدوین و پس از تصویب در صحن شورای شهر شیراز و طی روال قانونی جهت اجرا به معاونت خدمات شهری ابلاغ شده است.

راضی تاکید نمود: در این آیین نامه سعی شده کلیه احتیاج های شهروندی افراد توان خواه به شکل جامع در نظر گرفته شده و آیین نامه بتواند خلأ های موجود را پر کند.

معاون شهردار شیراز بیان نمود: این آیین نامه که در 24 ماده 25 بند و 5 تبصره تنظیم و با تاکید بر وظایف شهرداری در راستای توانمندسازی و حمایت از افراد دارای معلولیت تهیه و ابلاغ شده است.

او اضافه نمود: در این آیین نامه که در راستای انجام وظایف قانونی شهرداری شیراز تهیه و ابلاغ شده، تاکید ویژه ای بر مناسب سازی فضا های شهری و تسهیل بهره برداری افراد دارای محدودیت های حرکتی از فضا های شهری و حمل و نقل انجام شده است. بعلاوه به منظور حمایت از خانواده افراد توان خواه شاغل در شهرداری نیز تمهیدات لازم پیش بینی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1921

به "مناسب سازی فضای شهری شیراز برای معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مناسب سازی فضای شهری شیراز برای معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید