هر آن چه که باید درباره اخلاق مردم روسیه بدانید!

به گزارش تا بینهایت، اخلاق مردم روسیه | The behavior of the Russian people

قالب تصوری که درباره مردم روسیه و رفتار آن ها برای دیگران وجود دارد این است که آن ها مردمانی سر سخت و حتی کمی سرد هستند. البته این ها همه تحت تاثیر شرایطی است که روس ها در زمان شوروی ها داشته اند و نمی توان گفت که همه 100 درصد جمعیت روسیه همینگونه هستند. اخلاق مردم روسیه دارای ابعاد جالبی است که اگر شما مسافر روسیه و هر کدام از شهرهایش باشید و یا حتی اگر دوست روسی داشته باشید، به تعامل بیشتر شما با آن ها کمک خواهد کرد. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، اخلاق مردم روسیه را مورد بررسی قرار دهیم.

هر آن چه که باید درباره اخلاق مردم روسیه بدانید!

نکات کاربردی در شناخت اخلاق مردم روسیه

نکات کاربردی در شناخت اخلاق مردم روسیه تحت تاثیر اتفاقاتی که برایشان در دوران شوروی ها افتاده، قرار گرفته است. این تاثیرپذیری به حدی است که مردم روسیه حتی سال ها پس از این که شوروی دیگر وجود خارجی ندارند اما هنوز هم تحت تاثیر حکومت قبلی هستند. مردم روسیه در بیشتر اوقات افرادی را که خارج از خانواده آن ها باشد را خیلی کمتر و متقابلا خیلی سخت تر در جمع خود می پذیرند. البته همیشه نکات کاربردی را که در شناخت اخلاق مردم در ملل مختلف خوانده ایم، این نکته را دریافته ایم که مردم هر کشوری همان قدر که نکات مثبت در اخلاقیات خود دارند، 1 یا 2 سختی هم در آن ها وجود دارد.

اخلاق مردم در روسیه به اینگونه است که آن ها خیلی بر روی کشور خود حساس هستند و سرزمین مادری خود را همچون خانواده خود می دانند. می توان به جرات گفت که دو عنصر خانواده و وطن برای آن ها از هر چیز دیگری برایشان مهم تر است. روس ها هم خیلی اهل علم و ادب هستند و هم در کنار آن به شاخه های مختلف هنر اهمیت می دهند.

بسکمک از صاحب سبک ها و پیشگامان ادبیات اروپا، روس ها هستند. بسکمک از هنرهای مدرن دیگر همچون هنرهای سینمایی و آهنگسازی نیز در بین روس ها بسیار پر طرفدار است و معمولا سعی می کند تا فرزندانشان را به سمت یادگیری این مهارت ها هدایت کنند. اگر در موتورهای اینترنتی جستجو کنید خواهید دید که بسکمک از آهنگ سازان بزرگ جهان، روس بوده اند.

در این زمینه و نکات کاربردی در شناخت اخلاق روس ها باید بگوییم که نکات کاربردی در شناخت اخلاق مردم روسیه در زمینه هنر به این صورت است که داشتن هنرها و توانایی های مختلف برای آن ها، یک ضرورت محسوب می شود. درباره اخلاق مردم این سرزمین جالب است بدانید که خودشان می گویند که اگر می خواهید ما را بشناسید، نگاهی به جاذبه های تاریخی ما در طول قرن های مختلف بیاندازید! شاید منطق این حرف برای شما عجیب و یا حتی غیر قابل درک باشد اما وقتی به آن بیشتر فکر کنید خواهید دید که پر بیراه نگفته اند.

مسکو WEATHER

به ساختمان ها و گنبدهای پیچ در پیچ روسی از دوران ایوان مخوف نگاه کنید، چیزی جز تعداد زیادی پیچیدگی که در هر لایه آن رنگی زیبا و چشمگیر واقع شده است، می بینید؟ یا مثلا ماتریوشکا، عروسک های سنتی روسی را که از هر کدام نسخه ای کوچک تر در دل دیگری وجود دارد را ببینید و به پیچیدگی های جالب اخلاق مردم روسیه پی ببرید!

به هر حال از این توصیفات که بگذریم باید بگوییم که؛ روس ها اول از همه به تاریخ و فرهنگ خود بسیار می بالند و به آن افتخار می کنند. آن ها معتقدند که اگر شرایط زندگی برایشان هم سخت شود اما به این خاطر که زندگی اجتماعیشان و همچنین کشورشان شکوفا شده است، بسیار افتخار می کنند. آن ها معمولا خانوادگی زندگی می کنند و خانه های خود را به اعضای خانواده خود ارث می دهند. نکات کاربردی در شناخت اخلاق مرم روسیه به این صورت است که در هنگام برخورد و ملاقات با دیگران، بسیار محکم دست طرف مقابل خود را فشار می دهند و از برقراری ارتباط چشمی نیز پرهیز نمی کنند. اگر روابط بین دو طرف ملاقات صمیمانه تر باشد نیز آن ها همدیگر را بقل می کنند و به پشت یکدیگر نیز ضربه ای می زنند.

یکی از نکات ریزی که درباره نکات کاربردی در شناخت اخلاق مردم روسیه وجود دارد این است که روس ها هرگز برای تولد یک نوزاد گل نمی برند و یا در هنگام خرید گل برای یکدیگر هرگز رنگ زرد را انتخاب نمی کنند. مردم روسیه عاشق هدیه دادن در مناسبت های مختلف هستند و برای این کار بسکمک از مناسبت های اعیاد مسیحیت را انتخاب می کنند. این را یادتان باشد که اگر یک روسی شما را به قراری دعوت کرد، هیچ وقت بیشتر از 15 دقیقه دیرتر به قرارتان نرسید زیرا حتی اگر هم به رویشان نیاورند اما این دیرکرد شما را تا همیشه به یاد می آورند. اگر تا به حال به ظاهر روس ها توجه کرده باشید، دیده اید که آن ها همیشه به ظاهر خود اهمیت می دهند و از لباس های ساده و کلاسیک استفاده می کنند و متقابلا از طرف مقابل خود هم همین انتظار را دارند و به آن توجه می کنند.

در جمعی که روس ها آن را تدارک دیده اند، پذیرایی و احترام را از بزرگ ترین فردی که در جمع حضور دارد، شروع می کنند. اخلاق مردم روسیه ایجاب می کند که اگر مهمان آنان هستید، تا به وقتی که شما را به ترک کردن میز غذا دعوت نکرده اند، از جای خود بلند نشوید. این را به یاد داشته باشید که هر چیزی برای روس ها، سلسله مراتبی دارد که باید حتما رعایت شود.

بایدها و نبایدهای نکات کاربردی در شناخت اخلاق مردم روسیه

  • روس ها برای بزرگ ترها و مخصوصا سالمندان بسیار احترام قائل هستند.
  • اخلاق مردم روسیه اینگونه است که آن ها معمولا برای افرادی که برایشان اهمیت ویژه ای قائل هستند، آشپزی می کنند.
  • روس ها غذاهای خوشمزه و متنوعی دارند و برای این که شما از دست پخت آن ها میل کرده و از آن تعریف نمایید، بسیار شادمان می شوند.
  • حتما بعد از صرف غذا به میزبان روسی خود پیشنهاد دهید که در جمع کردن میز غذا به او کمک کنید.
  • هیچ وقت اصرار نکنید که غذایی را دنگی حساب کنید.
  • روس ها برای خانم ها احترام بسیار زیادی قائل هستند. به طور مثال آن ها هیچ وقت نمی گذارند که خانمی بار سنگین بلند کنند.
  • روس ها می گویند که بدون دلیل لبخند زند کسی نشانه حماقت اوست! واقعیت این است که یکی از نکات کاربردی در شناخت اخلاق مردم روسیه این است که با آن که آن ها خوش رو هستند و اکثر اوقات تبسم به لب دارند اما از این که کسی بی دلیل به آن ها لبخند بزند اصلا شادمان نمی شوند.
  • اگر دوستی روسی به شما هدیه ای داد، قبل از قبول کردن آن حتما چند بار آن را رد کنید و در همان دفعه اول آن را نپذیرید.
  • اگر این باز شما خواستید تا هدیه ای بدهید، از دادن کیف و یا کیف پول خالی بپرهیزید زیرا آن ها این مسئله را موجب بدشگونی برای خود و اقدامی خصمانه از طرف شما برای آن ها می دانند.
منبع: الی گشت
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 204

به "هر آن چه که باید درباره اخلاق مردم روسیه بدانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آن چه که باید درباره اخلاق مردم روسیه بدانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید