هزاران سند محرمانه بانک های اروپایی به سرقت رفت

به گزارش تا بینهایت، هزاران سند محرمانه مربوط به مجلس سوئد و بانک های اروپایی که توسط یک شرکت امنیتی سوئدی محافظت می شد، توسط هکرها به سرقت رفته است. این شرکت سوئدی مسئولیت حفاظت از داده ها و اطلاعات محرمانه بسیاری از مراکز حساس دنیا از جمله بعضی مراکز هسته ای را برعهده دارد.

هزاران سند محرمانه بانک های اروپایی به سرقت رفت

با ما سفر کنید و با تور اروپا زمستانی از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شبکه خبری یورونیوز با انتشار این خبر اضافه کرد: مسئولان شرکت امنیتی اینترنتی سوئدی موسوم به گانِبو (Gunnebo) روز سه شنبه (روز گذشته) با اعلام این مطلب که این شرکت قربانی یک حمله سایبری شده است، خبر به سرقت رفتن اطلاعات حساس و طبقه بندی شده را تایید کرد.

مسئولان شرکت امنیتی سوئدی گانِبو اعلام کردند که اطلاعات به سرقت رفته ای که این شرکت مسئولیت حفظ و امینی آنرا برعهده داشته است، مربوط به مجلس سوئد و بعضی از بانک های اروپایی بوده است.

یک سخنگوی این شرکت امنیتی اینترنتی دراین باره به این شبکه خبری اروپایی این حمله را برای این شرکت بی نهایت تاسف بارتوصیف کرد و اضافه کرد که هکرها در این حمله به خوبی سازماندهی شده بودند.

بنابراین گزارش شرکت امنیتی گانِبو متخصص در ایجاد درگاه های امن اینترنتی است که مشتریان بسیاری در سراسر دنیا دارد از جمله بسیاری از نیروگاه های هسته ای، بیمارستان ها و فرودگاه ها .

یورونیوز با اشاره به اینکه این اتفاق در ماه اوت گذشته اتفاق افتاده و اکنون خبر آن رسانه ای شده است ، این موضوع باعث خدشه دار شدن نام این شرکت امنیتی سوئدی شده.

این رسانه اروپایی درادامه می افزاید: آنچه که درماه اوت گذشته درجریان این حمله سایبری ربوده شده، درمجموع حدود 19 گیگا بایت اطلاعات بعلاوه 38هزارا فایل بوده است.

یورونیوز ادامه داد: این اطلاعات شامل موارد حفاظتی مجلس سوئد، طرح های ایمنی مربوط به حداقل دو بانک آلمانی و اطلاعات مربوط به دفتر جدید آژانس مالیاتی سوئد در استکهلم بوده است.

بنابراین گزارش این شرکت امنیتی سوئدی در آنزمان ناچار به خاموش کردن سرورهای خود شد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1399 بروزرسانی: 11 آذر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1278

به "هزاران سند محرمانه بانک های اروپایی به سرقت رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزاران سند محرمانه بانک های اروپایی به سرقت رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید