تور ارزان چین: هشدار کیسینجر نسبت به پیامد های آخر زمانی رویارویی امریکا و چین

به گزارش تا بینهایت، هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق امریکا نسبت به پیامد های بدتر شدن رابطه امریکا و چین هشدار داده است. او گفته است: برای نخستین بار در تاریخ بشر، بشریت این ظرفیت را پیدا نموده که خود را در بازه زمانی محدودی منقرض کند.

تور ارزان چین: هشدار کیسینجر نسبت به پیامد های آخر زمانی رویارویی امریکا و چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیزینس اینسایدر، کیسینجر درباره خطرات آخر زمانی در صورت بروز درگیری بین امریکا و چین هشدار داده است. کیسینجر روز آدینه در مجمع سدونا در انستیتو مک کین در خصوص مسائل دنیای صحبت کرد و گفت که تیرگی روابط با چین بزرگترین مشکل برای امریکا و بزرگ ترین مشکل برای دنیا است. او اضافه نمود: اگر نتوانیم این مسئله را حل کنیم خطر آن وجود دارد که در سراسر دنیا نوعی جنگ سرد بین چین و امریکا رخ دهد.

او در این مجمع گفت در حالی که سلاح های هسته ای در طول جنگ سرد بین امریکا و اتحاد جماهیر شوروی ظرفیت وارد ساختن خسارات گسترده ای را داشتند فناوری هسته ای و قابلیت های هوش مصنوعی که اکنون امریکا و چین در اختیار دارند از این ظرفیت برای تخریب فراتر رفته اند.

کیسینجر در این مجمع اضافه نمود: ما فناوری قدرتمندی را توسعه داده ایم که فراتر از آن چیزی است که هر کسی 70 سال پیش حتی تصور آن را می کرد. اکنون به موضوع هسته ای مسئله فناوری پیشرفته نیز اضافه می گردد که در حوزه هوش مصنوعی در ذات خود مبتنی بر آن است که انسان شریک ماشین ها می گردد و ماشین ها می توانند قضاوت خود را توسعه دهند. در نتیجه، در یک درگیری نظامی بین قدرت ها دارای فناوری پیشرفته اهمیت بسیار زیادی وجود دارد.

کیسینجر اشاره نمود علیرغم آن که اتحاد جماهیر شوروی در طول جنگ سرد از قدرت نظامی گسترده ای برخوردار بود، چین از قدرت مالی و تخصص فنی بیشتری برخوردار است.

او گفت: اتحاد جماهیر شوروی هیچ ظرفیت مالی ای نداشت. آنان از ظرفیت فناوری نظامی برخوردار بودند. شوروی برخلاف چین از ظرفیت فناوری پیشرفته برخوردار نبود. چین علاوه بر آن که یک قدرت نظامی قابل توجه است، یک قدرت مالی بزرگ محسوب می گردد.

کیسینجر در فاصله سال های 1973 تا 1977 میلادی به عنوان وزیر خارجه دولت های ریچارد نیکسون و جرالد فورد روسای جمهوری اسبق امریکا فعالیت کرد. او معمار استراتژی ای بود که امریکا را به بهبود روابط با چین و تعمیق شکاف بین چین و شوروی دو رقیب وقت امریکا سوق داد.

این پیرمرد 97 ساله به عنوان یکی از تاثیرگذارترین چهره ها در سیاست خارجی در نیم قرن اخیر قلمداد می گردد اگرچه از سوی طیفی به علت زمینه سازی سیاست نظامی ایالات متحده در طول جنگ ویتنام و حمایت آن از دیکتاتوری های راستگرا در آمریکای جنوبی در طول دهه 1970 مورد انتقاد قرار می گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1937

به "تور ارزان چین: هشدار کیسینجر نسبت به پیامد های آخر زمانی رویارویی امریکا و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: هشدار کیسینجر نسبت به پیامد های آخر زمانی رویارویی امریکا و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید