هوشمند مثل پرسپولیس، عاقل شبیه برانکو

به گزارش تا بینهایت، اجرای مو به مو و دقیق این همه جزئیات در دفاع درست و بی نقص، حمله سریع و ضدحمله های برق آسا اصلا کار راحتی نبود.

هوشمند مثل پرسپولیس، عاقل شبیه برانکو

به گزارش خبرنگاران ، محمد قراگزلو ، هیچ وقت پرسپولیس را اینقدر هوشیار، هوشمند و دقیق ندیده بودیم. پرسپولیس در قطر باخته بود. با همین برانکو. بد هم باخته بود. اتفاقا همه نفراتش را هم داشت. کلی ملی پوش، کلی ستاره.

پرسپولیس قبل از این بی پروا بازی می کرد و برانکو روی پرسپولیس تهاجمی و کوبنده اصرار داشت. شاید از اول بی پروا بودن در خانه تیم هایی مثل السد و الریان اشتباه بود. اشتباه را برانکو نموده بود اما خودش هم جبرانش کرد. یک جای مهم تر. یک جای بهتر. او قدم اول را با احتیاط برداشت. شاید محدودیت ها باعث این اتفاق شد و شاید هم درس دریافت از نیمه نهایی فصل قبل.

شاید می شد کمی از آن فلسفه حمله حمله حمله، پرسپولیس کوبنده کمی عقب نشینی کرد اما در عوض فینال آسیا را در دسترس دید. این تدبیر برانکو بود که بعد از چند بی پروایی همراه با شکست در چنین مسابقاتی انتها پرسپولیس را به یک قدمی فینال رساند. شاید ابزارش را هم نداشت اما همه تیم هوشیار بود. همه دقیقا می دانستند چه باید بکنند و اشتباه، چه بهایی می تواند داشته باشد. علی علیپور قبل از بازی حرف روشنگری زده بود. اینکه از نیمه نهایی فصل قبل درس های بزرگی رفته اند.

همین درس هاست که حالا پرسپولیس را با تمام کمبودهایش در مسیر خوشبختی قرار داده و البته برانکو را از یک سال قبل تا الان تبدیل به مربی بزرگتر، باتدبیرتر و سیاستمدارتری نموده است. تدبیری که در لایه های زیرین نمایش تیم مشهود بود اما در ظاهر ماجرا پرسپولیس نه چندان تدافعی بازی می کرد که نمایشش کسی را آزار دهد و نه آنقدر بی پروا بود که با شکست قابل پیش بینی (نسبت به کمبودهایش) از زمین و زمان بنالد.

شاید بازی با السد را بتوان هوشمندانه ترین و به عبارتی بهترین بازی پرسپولیس برانکو طی این سه فصل دانست. باور کنید بهترین بودن همیشه مترادف تاختن به حریف و خلق آمار بهتر و برتر در جریان بازی نیست. گاهی با دست خالی هم می گردد بهترین بود. فقط باید تدبیر کرد و اشتباه را به حداقل رساند. اتفاقی که برانکو و پسرانش رقم زدند .

حالا می گردد این مسابقه فوتبال را دوباره نگاه کرد و از دل آن نکته های ظریفی بیرون کشید که دیگر یک راز نیست. قبل از مسابقه هم البته راز نبود اما اجرای مو به مو و دقیق این همه جزئیات در دفاع درست و بی نقص، حمله سریع و ضدحمله های برق آسا اصلا کار راحتی نبود.

2 – 380

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 62

به "هوشمند مثل پرسپولیس، عاقل شبیه برانکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوشمند مثل پرسپولیس، عاقل شبیه برانکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید