هوش مصنوعی سرطان را پیش بینی می نماید

به گزارش تا بینهایت، براساس یک مطالعه جدید، هوش مصنوعی می تواند از الگوهای موجود در پیش بینی اینکه زنان در معرض سرطان سینه هستند یا خیر استفاده و این بیماری را پیش بینی کند.

هوش مصنوعی سرطان را پیش بینی می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، براساس مطالعه ای که روز سه شنبه در مجله Radiology منتشر شد، هوش مصنوعی (AI) می تواند از الگوهای موجود در پیش بینی اینکه زنان در معرض سرطان سینه هستند یا خیر استفاده و این بیماری را پیش بینی کند.

محققان مؤسسه کارولینسکا در استکهلم یک مدل خطر را بر اساس شبکه عصبی عمیق، نوعی از هوش مصنوعی تهیه کردند که می تواند مقدار زیادی از اطلاعات را از تصاویر ماموگرافی استخراج کند.

این مدل در خصوص ماموگرافی از موارد تشخیص داده شده بین سالهای 2008 تا 2012 آموزش داده شد و سپس در بیش از 2000 زن 40 تا 74 ساله که تحت عمل ماموگرافی نهاده شده بودند، مورد مطالعه نهاده شد؛ از بین 2 هزار و 283 زن در این تحقیق 278 نفر بعداً به سرطان سینه مبتلا شدند.

براساس این آنالیز، شبکه عصبی عمیق، ارتباط بیشتری با خطر ابتلا به سرطان سینه در مقایسه با بهترین مدل تراکم ماموگرافی را نشان داد.

در حال حاضر، بیشتر برنامه های غربالگری سرطان سینه بر اساس ماموگرافییک اندازه متناسب با همه در فواصل زمانی مشابه، سالانه یا هر دو سال انجام می گردد.

کارین دمبروور، نویسنده اصلی این مطالعه و رادیولوژیست سینه در انستیتوی کارولینسکا گفت: پیش بینی خطر مؤثر می تواند باعث افزایش حضور و اطمینان در برنامه های غربالگری گردد.

به گفته محققان، رویکرد هوش مصنوعی همچنین با قرار دریافت در معرض مجموعه داده های با کیفیت بالاتر، می تواند به طور مداوم بهبود یابد.

نتایج سرطان سینه بسته به نوع سرطان، میزان بیماری و سن فرد متغیر است؛ نرخ بقا در کشورهای توسعه یافته بالا است،به گونه ای که 80٪ و 90٪ از افراد در انگلستان و آمریکا حداقل 5 سال زنده هستند. نرخ بقا در کشورهای در حال توسعه پایین تر است. در سراسر جهان، سرطان سینه مهم ترین نوع سرطان در زنان است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 651

به "هوش مصنوعی سرطان را پیش بینی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی سرطان را پیش بینی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید