پاسخ آمریکا به پیشنهاد پوتین درباره ایران

به گزارش تا بینهایت، فارس نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به طرح پوتین برای برگزاری نشست آنلاین به همراه اعضای برجام برای آنالیز تحولات خلیج فارس و ایران گفت که آمریکا معتقد است که شورای امنیت سازمان ملل بهترین مکان برای بحث درباره تحریم تسلیحاتی ایران است.

پاسخ آمریکا به پیشنهاد پوتین درباره ایران

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا طی 19 ماه پیش به دنبال بحث و مذاکره با روسیه و دیگر اعضای شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل است. روسیه بارها مدعی شده که هیچگونه اساس قانونی برای بحث درباره تمدید تحریم تسلیحاتی در شورای امنیت سازمان ملل وجود ندارد و از مذاکره درباره هرگونه پیش نویسی که ما پیشنهاد داده ایم خودداری نموده است.

وی افزود: آمریکا قاطعانه معتقد است که شورای امنیت بهترین مکان برای بحث درباره تمدید تحریم تسلیحاتی بوده و ما مزایای 13 سال سابقه شورای امنیت در این زمینه را نیز داریم.

کرملین روز گذشته در بیانیه ای از خواسته ولادیمیر پوتین برای برگزاری یک نشست آنلاین با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت و آلمان و ایران اطلاع داد.

پوتین در بیانیه خود توضیح داد: بحث درباره موضوع ایران در شورای امنیت سازمان ملل بسیار پرتنش شده است. تنش ها همچنان رو به افزایش است. اتهامات بی اساسی علیه ایران مطرح می گردد. پیش نویس قطعنامه ها با هدف از بین بردن مصوبات متفق القول پیشین شورای امنیت تهیه می شوند.

پوتین در ادامه ضمن حمایت از برجام تأکید کرد: روسیه کاملاً به توافقنامه هسته ای ایران پایبند است. حصول این توافق در سال 2015 میلادی، یک دستاورد عظیم سیاسی و دیپلماتیک بوده و امکان جلوگیری از درگیری های مسلحانه را فراهم آورده و نظام منع گسترش تسلیحات هسته ای را نیز تقویت می نماید.

رئیس جمهور روسیه همچنین با معرفی مجدد مفهوم امنیت جمعی 2019 خود برای منطقه خلیج فارس که به منظور تنش زدایی در منطقه گفت: ما شدیداً معتقدیم که اگر با مسئولیت پذیری مناسب به مواضع یکدیگر توجه نموده و با احترام و به صورت جمعی عمل کنیم، می توان بر این مسائل فائق آمد.

31131

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1161

به "پاسخ آمریکا به پیشنهاد پوتین درباره ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ آمریکا به پیشنهاد پوتین درباره ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید