پاسخ اپل به بازگشت عکس های پاک شده به گالری آیفون، اپل مدعی است که عکسی را نگه نمی دارد!

به گزارش تا بینهایت، به گفته اپل، علت مشکل یک ورودی خراب در پایگاه داده سیستم دستگاه بوده است و آن ها به عکس یا ویدیوهای کاربران دسترسی ندارد.

پاسخ اپل به بازگشت عکس های پاک شده به گالری آیفون، اپل مدعی است که عکسی را نگه نمی دارد!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، براساس گزارش دیجیاتو، کاربران آیفون اخیراً با مشکل نرم افزاری عجیبی روبرو شده بودند. در این مشکل، پس از دریافت آپدیت iOS 17.5، عکس های پاک شده قبلی مجدداً در گالری گوشی ظاهر می شدند. در حالی که اپل این مشکل را با آپدیت iOS 17.5.1 برطرف نموده است، اما هنوز دلیل اصلی آن معین نبود و اکنون کوپرتینویی ها شرحات بیشتری ارائه نموده اند.

اپل در شرح این مشکل به 9to5Mac می گوید که دلیل آن یک ورودی خراب در پایگاه داده سیستم فایل دستگاه بوده است که روی فایل های کاربران و نه آن هایی که با iCloud همگام سازی شده اند تأثیر می گذارد. عکس های حذف شده نیز ممکن است هنگام بازیابی از یک نسخه پشتیبان یا در حین انتقال به دستگاه تازه، از دستگاه های قدیمی تر منتقل شده باشند.

واکنش اپل به ادعای یکی از کاربران

یکی از کاربران ردیت در پستی که اکنون حذف شده است ادعا نموده بود که این باگ iOS 17.5 عکس هایی آیپدی که اطلاعات آن به طور کامل حذف شده و به فرد تازهی فروخته شده را نیز برگردانده است . با این حال، اپل ادعا می نماید که چنین چیزی امکان پذیر نیست و به 9to5Mac می گوید که پس از پاک شدن کامل داده های دستگاه، همه فایل ها و محتوا برای همواره حذف می شوند.

اساساً، اپل ادعا می نماید که این کاربر یا برای تنظیم مجدد دستگاه خود روش درستی را دنبال ننموده است یا به سادگی دروغ می گوید. غول فناوری اعلام نموده که تنها تعداد کمی از افراد تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته اند و اپل به عکس یا ویدیوهای کاربران دسترسی ندارد.

محققان امنیتی Synactiv نیز با مهندسی معکوس به روزرسانی iOS 17.5.1 که برای برطرف باگ منتشر شده، شرحاتی درباره این مشکل ارائه نموده اند. به طور خلاصه، آن ها می گویند که آپدیت iOS 17.5 یک روال انتقال را اضافه نموده است که مسئول اسکن و واردکردن مجدد عکس ها از سیستم فایل است. این روال با به روزرسانی اخیر اپل حذف شد زیرا باعث شد فایل های قدیمی مجدداً در سیستم لیست شوند و به گالری های عکس بازگردانده شوند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 خرداد 1403 بروزرسانی: 5 خرداد 1403 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2298

به "پاسخ اپل به بازگشت عکس های پاک شده به گالری آیفون، اپل مدعی است که عکسی را نگه نمی دارد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاسخ اپل به بازگشت عکس های پاک شده به گالری آیفون، اپل مدعی است که عکسی را نگه نمی دارد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید