پس از یوبی سافت، تهیه کننده Metro هم طرف اپیک را گرفت

به گزارش تا بینهایت، بازی مترو: اگزدوس (Metro: Exedus) جزو اولین عناوین بزرگی بود که استیم (Steam) را به نفع فروشگاه اپیک (Epic Games Store) ترک گفت. این مسئله ناراحتی بسیاری از مخاطبین بازی را به دنبال داشت، خصوصا به این دلیل که بازی مدتها قبل از انتشار سفارشات متعددی را در استیم دریافت داشته بود. البته که در ادامه ناشر به قول خود پایبند ماند و سفارش دهندگان، بازی را روی استیم دریافت داشتند؛ گرچه این به معنی خاتمه مناقشات نبود.

پس از یوبی سافت، تهیه کننده Metro هم طرف اپیک را گرفت

کلمنتز کوندراتزه (Klemens Kundratitz) - رئیس شرکت کخ مدیا (Koch Media) - طی مصاحبه ای با سایت GI.biz گفته است که با وجودیکه قرارداد انحصاری با اپیک به راستی دست انداز کوچکی ایجاد نموده است، او در مجموع از عملکرد تجاری بازی بسیار راضی است. او در این مورد چنین گفت:

در مجموع، من هنوز هم بر سر نظر اولم هستم. به عنوان عضوی از صنعت و به عنوان یک ناشر، ما باید به اپیک و مدل تجاری آنها خوشامد بگوییم. ما رابطه گرمی با اپیک داریم، و در عین حال به رابطه قوی خود با استیم هم ادامه خواهیم داد.

البته که زمان اعلام این قرارداد نقطه تاریک آن بود، و کونتراتزه آرزو داشت که شرکتش می توانست این خبر را زودتر اعلام نماید.

بنا به گفته کوندراتزه، کخ مدیا - شرکت مادر استودیوی دیپ سیلور (Deep Silver) که خود متعلق به THQ Nordic است - در آینده هم قراردادهای انحصاری با اپیک را مد نظر قرار خواهد داد. البته که این شرکت سیاست عبور از استیم را در پیش نگرفته است، چنانکه در ماه سپتامبر بازی Iron Harvest را روی فروشگاه استیم عرضه خواهد کرد.

اما انحصاری شدن بازی مترو روی فروشگاه اپیک، به این دلیل بوده است که این فروشگاه سهم بیشتری از فروش بازی را به ناشرین پرداخت می کند. استیم عموما 70 درصد فروش را به ناشرین می پردازد، در حالیکه اپیک سهمی 88 درصدی را برای آنها در نظر می گیرد. کوندراتزه در این مورد چنین گفت: ما باید همکاری با شرکتی که مدل تجاری جذابتری را ارائه می دهد، تشویق نماییم؛ و من فکر می کنم که آنها [اپیک] سرمشقی هستند برای ما و سایر شرکت های پخش دیجیتال - نسبت 70/30 بی رودربایستی، تاریخ گذشته است.

کوندراتزه قبلا هم در ماه فوریه - که آشکار شد بازی مترو از استیم به اپیک کوچ می کند - موضع مشابهی را اتخاذ نموده بود. او گفته بود: سیاست سخاوتمندانه اپیک نقطه عطفی است که به ناشرین اجازه می دهد در ساخت محتوا سرمایه گذاری بیشتری نمایند.

به نظر نمی رسد که گذر از استیم آسیبی به فروش بازی زده باشد. طبق اعلام THQ Nordic مترو: اگزدوس به هنگام عرضه در ماه مه 2.5 برابر مترو: لست لایت فروخته، و بدین واسطه در مدتی اندک تمام هزینه های توسعه و بازاریابی خود را جبران نموده است.

پیش از این هم در خبرها خواندیم که شرکت یوبی سافت (Ubisoft) ضمن غیرواقعگرایانه خواندن مدل تجاری استیم، از عرضه بازی های آینده خود روی این فروشگاه قدیمی انصراف داده است.

منبع: Gamespot

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 356

به "پس از یوبی سافت، تهیه کننده Metro هم طرف اپیک را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پس از یوبی سافت، تهیه کننده Metro هم طرف اپیک را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید