ژاپن در سفر به ماه با ناسا همکاری می نماید

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیکی آشین ریویو، ژاپن میخواهد یک ماه نورد سرنشین دار بسازد. حال آنکه این کشور نقش مهمی در ماموریت بلندپروازانه دونالد ترامپ برای ارسال فضانوردان به سطح ماه(آرتمیس) تا 2024 میلادی دارد.

ژاپن در سفر به ماه با ناسا همکاری می نماید

با وبسایت گردشگری آژانس مسافرتی همراه باشید.

این ماه نورد بخشی مهم از پروژه شراکت ژاپن در برنامه آرتمیس است. همچنین ژاپن هم اکنون مشغول ساخت یک کاوشگر بدون سرنشین است تا تجهیزات و ذخایر را به ایستگاه هایی در مدار ماه به نام Gateway برساند. این ایستگاه ها نقشی اساسی در ماموریت ارسال فضانورد به ماه دارند. ژاپن باتری، پمپ های کنترل سوختی و همچنین تانک های اکسیژن و نیتروژن را براساس نمونه های مشابه در ایستگاه فضایی بین المللی می سازد. از وسیله نقلیه فضایی ژاپنی HTV-X برای ماموریت های سوخت رسانی و ارسال تجهیزات به ایستگاه های مدار ماه استفاده می گردد.

همچنین به نظر می رسد ژاپن در تامین هزینه های برنامه آرتمیس نیز شراکت می نماید. تخمین زده می گردد ساخت ایستگاه های مدار ماه تا 2024 میلادی 4 میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

این در حالی است که ژاپن سالانه حدود 365 میلیون دلار در ایستگاه فضایی بین المللی هزینه می نماید. دولت این کشور تصمیم دارد از 2025 میلادی به تدریج بودجه درنظر گرفته شده برای این ایستگاه بکاهد و در عوض سرمایه مذکور را صرف پروژه سفر به ماه کند.

در کنار این موارد باید اشاره نمود سازمان فضایی ژاپن یا JAXA اعلام نموده اطلاعات مربوط به یک پژوهش مشترک با سازمان تحقیقات فضایی هند را در ساخت کاوشگر استفاده می نماید. از سوی دیگر JAXA با همکاری شرکت تویوتا مشغول تحقیقاتی درباره کاوشگر ماه است.

سازمان فضایی ژاپن و ناسا اطلاعات مفید را برای ساخت دوربین ها با یکدیگر به اشتراک می گذارند. علاوه برآن اطلاعات درباره صخره های ماه نیز بین دو این سازمان به اشتراک گذاشته می گردد. سازمان فضایی ژاپن اطلاعات به دست آمده از ماه نورد رباتیک خود(به نام SLIM) را در اختیار ناسا قرار می دهد. قرار است این ماه نورد در سال اقتصادی 2021 میلادی به فضا پرتاب گردد.

پس از پروژه ایستگاه فضایی بین المللی، این نخستین باری است که ژاپن در یک برنامه اکتشاف فضایی به رهبری آمریکا شرکت می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 593

به "ژاپن در سفر به ماه با ناسا همکاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن در سفر به ماه با ناسا همکاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید