کاردار ترکیه در مصر احضار شد

به گزارش تا بینهایت، یک منبع آگاه در وزارت خارجه مصر گفت که قاهره کاردار ترکیه را احضار کرده است.

کاردار ترکیه در مصر احضار شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع آگاه در وزارت خارجه مصر از احضار کاردار ترکیه در قاهره خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری الیوم السابع گفت که در جریان جلسه احضار به کادار ترکیه تأکید شد که مصر، بیانیه ها و اظهارات خصمانه ترکیه را نمی پذیرد.

وی در شرح جزئیات این اقدام مصر شرح داد، وزارت خارجه مصر به شدت نسبت به بیانیه ای ابراز انزجار کرد که ترکیه اخیرا درباره اقدامات دولت مصر علیه یک باند اینترنتی ترکیه ای منتشر کرده بود.

قاهره تأکید کرد که بیانیه وزارت خارجه ترکیه، واقعیت امور و تدابیر صحیح مسئولان مصر را که بر اساس قوانین و اصول ویژه فعالیت مطبوعاتی اتخاذ شده، کاملا نادیده می گیرد.

وی تأکید کرد که مسئولان مصر در جریان این جلسه به کاردار ترکیه گفتند که آنکارا باید به قوانین مصر احترام بگذارد، آن را نقض نکند و دور نزند.

احمد حافظ سخنگوی وزارت خارجه مصر اعلام کرد که قاهره، به صورت کامل، بیانیه و اظهارات وزارت خارجه ترکیه درباره اقدامات قانونی مسئولان مصر در برخورد با یکی از کمیته های سایبری رسانه ای و غیر قانونی ترکیه در مصر را رد می کند.

حافظ گفت که این کمیته متعلق به ترکیه، تحت پوشش شرکتی فعالیت داشته است که نیروهای اخوان المسلمین با همکاری ترکیه، آن را در مصر تأسیس کردند تا اطلاعات نادرست و جعلی را درباره شرایط سیاسی، مالی، امنیتی و حقوقی مصر منتشر و آن را به ترکیه ارسال کنند تا از این طریق، تصویر کشور (مصر) را در سطح داخلی و بین المللی مخدوش کنند.

این مسئول مصری صبح امروز در بیانیه ای، ترکیه را در صدر کشورهایی دانست که ناقض آزادی بیان و مطبوعات و سایر حقوق و آزادی های مسلم است و از گروههای افراطی و شبه نظامیان افراطی در چند کشور منطقه حمایت مالی می کند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 729

به "کاردار ترکیه در مصر احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاردار ترکیه در مصر احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید