کرونا به سمت بازار مسکن می رود؟

به گزارش تا بینهایت، کرونا به عنوان بیماری واگیردار، امروز یکی از مهم ترین معضلات دولت ها در سراسر کشور است. این ویروس سامسونگ را به تعطیلی کشانید و اقتصاد چین را با مشکل روبرو کرد. امروز ایرلاین ها نیز در ایران و سراسر جهان از ضرر بزرگ خود سخن می گویند. بازار مسکن در ایران در طول ماه پیش، یک تکان بزرگ قیمتی را پشت سر گذاشت و آن افزایش قیمت نهاده های اصلی ساختمان سازی بود. این افزایش، به شکل مستقیم و غیر مستقیم بر قیمت مسکن تاثیر گذاشت.

کرونا به سمت بازار مسکن می رود؟

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

امروز همچنان که بعضی با ایجاد جو روانی از تاثیر کرونا بر قیمت مسکن سخن می گویند، کارشناسان خبره مسکن ثبات نسبی مسکن را برای باقی مانده ماه 98 پیش بینی می نمایند و معتقدند افزایش قیمتی در مسکن به دلیل کرونا رخ نخواهد داد و مردم در مقابل جو روانی بنگاه دار ها هوشیار باشند و وارد بازی این افراد نشوند. بعضی از کارشناسان نیز معتقدند متقاضیان خرید مسکن، خرید خود را به فروردین موکول نمایند.

سید محمود فاطمی عقدا، استاد دانشگاه خوارزمی در پاسخ به این پرسش که آیا بیماری کرونا بر قیمت مسکن تاثیر گذار است، گفت: کرونا بر قیمت مسکن تاثیر گذار نیست و نخواهد بود. با همتی که دولت در ارتباط با مقابله و پیشگیری با کرونا در پیش گرفته و تلاشی مردم در حفظ سلامتی خود دارند، به زودی این بیماری مهار می گردد.

رئیس اسبق مرکز تحقیقات مسکن وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با افزایش قیمت مسکن در اسفند گفت: ما شاهد افزایش قیمت زیادی در طلا و ارز از اوایل زمستان بودیم. همچنین افزایش در قیمت مصالح ساختمانی و یا خدمات داشتیم که افزایش قیمت در مسکن را در پی داشت. این افزایش در نیمه دوم اسفند با توجه به آنکه شاهد افزایش قیمت مسکن بودیم، به نظر نمی رسد افزایش بیشتری داشته باشد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 744

به "کرونا به سمت بازار مسکن می رود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا به سمت بازار مسکن می رود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید