کشف پیکر هشت شهید ایرانی به همراه خاکریزی از زمان دفاع مقدس

به گزارش تا بینهایت، سردار باقرزاده از کشف پیکرهای مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس طی عملیات امروز (شنبه) در خاک عراق اطلاع داد.

کشف پیکر هشت شهید ایرانی به همراه خاکریزی از زمان دفاع مقدس

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران؛ سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جست وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جریان کشف خاکریزی در نزدیکی روستایی در عراق اظهار کرد: قرار بود مردم روستا در این نقطه حوضچه ماهی درست نمایند که در حال گودبرداری گویا به خاکریزی برخورد کردند؛ قصد تقویت خاکریز را داشتند که پیکر مطهر شهیدی را دیدند.

وی با بیان اینکه پیکر مطهر هشت شهید دوران دفاع مقدس در خاکریزی واقع در خاک کشور عراق کشف شده و کار تفحص پیکر شهدا همچنان ادامه دارد اضافه نمود: به ما خبر دادند و کار تفحص شروع شد. الان تعدادی از پیکرها کشف شده و کار همچنان ادامه دارد.

پیش از این هم، گروه های تفحص شهدا از کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح همچنان که برای یافتن پیکرهای شهدا منطقه ها عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را کاوش می نمایند. در جریان آخرین عملیات های تفحص برون مرزی در سال 1400، دو شهید در روزهای ابتدایی سال پیدا شدند.

پیکر مطهر یک شهید در منطقه پنجوین عراق در ارتفاعات کانی مانگا پیدا شد که در سال 1362 در عملیات والفجر 4 به شهادت رسیده است. بعلاوه پیکرمطهر یک شهید ارتشی نیر در منطقه عملیاتی فکه متعلق به عملیات والفجر مقدماتی کشف شد. این دو شهید به وسیله دو تیم تفحص در روز 28 فروردین ماه 1400 پیدا شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1748

به "کشف پیکر هشت شهید ایرانی به همراه خاکریزی از زمان دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف پیکر هشت شهید ایرانی به همراه خاکریزی از زمان دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید