10 ایده خاص و شیک برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

به گزارش تا بینهایت، حتما شما هم با این موضوع که تلویزیون همواره بیشترین توجه را در خانه به خود جلب می نماید موافق هستید. آن را در هر نقطه از خانه قرار دهید افراد خانواده بیشترین زمان خود را در همان قسمت می گذرانند. حتی وقتی مهمان هم به خانه تان بیاید باز هم سعی می کنید اطراف تلویزیون بنشینید. پس حالا که این وسیله می تواند تمام توجه ها را به خود جلب کند، بهتر است به دکوراسیون اطراف آن هم توجه کنید. سبک طراحی دیوار پشت تلویزیون می تواند در کنار نمایش سلیقه شما، حال و هوایی که در زمان فیلم تماشا دارید را هم تغییر دهد.

10 ایده خاص و شیک برای طراحی دیوار پشت تلویزیون

در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است 10 ایده خاص، شیک و ترند برای طراحی دیوار پشت تلویزیون را به شما معرفی کنیم. پس اگر شما هم از خودتان این سوال را می پرسید که دیوار پشت تلویزیون را چگونه طراحی کنیم، این مطلب را تا آخر بخوانید.

1. استفاده از چوب

چوب یک ماده چند منظوره است که می تواند هر فضایی را به سمت بهتر شدن ارتقا دهد. پس می توانید به راحتی از آن برای دکور پشت تلویزیون شما می توانید با استفاده از رنگ در کنار چوب، دیواری پر از خلاقیت بسازید. البته اگر نمی خواهید هزینه زیادی پرداخت کنید، می توانید از لمینت بهره ببرید.

برای نگهداری از دستگاه پخش، کتاب ها یا تزئینات هنری، می توانید قفسه های چوبی بسازید تا وسایل خانه را در آن ها قرار دهید. بعلاوه می توانید از پوشش چوبی جایگزین، یا نقاشی های مختلف روی چوب بهره ببرید تا یک جلوه تازه ایجاد کنید. اگر هم هوادار دکوراسیون های ساده و مینیمال هستید یک تخته چوب ساده می تواند کار را به خوبی انجام دهد.

2. اجرای دیوار آجری

اگر دیوار آجری در خانه تان وجود دارد، استفاده نکردن از آن یک خطاست چون شما برترین دکوراسیون پشت تلویزیون را در اختیار دارید. دیوار آجری به فضای شما ظاهری روستایی و در عین حال جوان پسندانه می دهد. این دیوار برای هر سن و سلیقه ای مناسب است. پیشنهاد می کنیم دیوار آجری را با رنگ خاکستری یا سفید رنگ رنگ آمیزی کنید تا به آن جلوه ای عالی و به روز بدهید.

3. استفاده از نورهای میله ای

یک راه جالب دیگر برای ایجاد طرح پشت تلویزیون، استفاده هوشمندانه از نورها است. شما می توانید یک دیوار کاذب بسازید و نورهای میله ای را روی آن، درست در بخشی که می خواهید تلویزیون قرار بگیرد، نصب کنید. این کار به فضای شما ظاهری مدرن و شیک خواهد داد. اما رنگ را با دقت انتخاب کنید. باید با دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن شما هماهنگ باشد. بعلاوه می توانید برای پر کردن مابقی فضای دیوار چند از تابلوی هنری انتزاعی بهره ببرید.

4. ساده با کنتراست

روشی وجود دارد که اجرای آن نیازی به کوشش زیادی ندارد اما فضا را به شدت دلچسب می نماید. ترفند ساده این است که برای طراحی دیوار پشت تلویزیون از کنتراست پالت رنگی دکوراسیون خانه تان پیروی کنید. به عنوان مثال، اگر رنگ اصلی خانه شما بژ یا شیری است، می توانید از رنگ کنتراستی مثل مشکی یا خاکستری برای طراحی دیوار پشت تلویزیون خود بهره ببرید. می توانید میز تلویزیون یا قفسه ای که در آن قسمت قرار می گیرد را هم در همان پالت رنگی بسازید تا تمرکز بیشتری در آن قسمت از اتاق نشیمن ایجاد کنید.

5. هماهنگ با مبلمان

اگر شما از تقارن خوشتان می آید و همچنان می خواهید خلاق باشید، تطبیق طراحی دیوار تلویزیون با رنگ مبلمان بسیار مناسب و هوشمندانه خواهد بود. اگر باز هم می خواهید خلاقیت بیشتری نشان دهید، می توانید از نقاشی های بافت دار یا لمینت برای ایجاد جلوه براق روی دیوار بهره ببرید.

بعلاوه می توانید میز تلویزیون یا کنسول مناسبی را برای قرار دادن شیشه های هنری، نقاشی ها، قاب ها یا وسایل تزئینی زیر محل نصب تلویزیون قرار دهید یا چند شلف مناسب به دیوار وصل نموده، وسایل را روی آن ها قرار دهید.

6. استفاده از گیاهان

وجود فضای سبز در دکوراسیون خوب و بسیار مهم است! پس چرا در طراحی دیوار پشت تلویزیون استفاده نکنید؟ شما می توانید گیاهان آپارتمانی سبز را پشت و اطراف تلویزیون قرار دهید تا به آن ظاهری طبیعی و شاد بدهید. بعلاوه می توانید باغچه عمودی روی دیواری که تلویزیون شما نصب شده است ایجاد کنید.

اما سعی کنید بین نوع مبلمانی که در اتاق دارید و گیاهان مورد استفاده تعادل برقرار کنید. مثلا مبلمان چوبی و مدرن برترین انتخاب برای همراه شدن با تعداد زیادی گلدان آپارتمانی است. این کار به فضای داخلی شما حالتی تازه همراه با امکان استفاده از اکسیژن تازه را می دهد.

7. استفاده از کتاب ها

این مدل طراحی دیوار پشت تلویزیون مخصوص عاشقان کتاب است. بعلاوه برای کسی که می خواهد به یاد داشته باشد که بسیاری از کتاب ها را بخوانند و وقت خود را فقط صرف تلویزیون نکنند هم بسیار مناسب است. شما می توانید دیوار را با قفسه های کتاب تقسیم کنید و فضایی برای قرار گرفتن تلویزیون و دستگاه های وابسته به آن در نظر بگیرید.

سعی کنید قفسه ها را به رنگ خنثی انتخاب کنید تا کتاب ها به عنوان نقطه تمرکز درخشان فضا باشند. با اجرای این ایده هر کسی با یک نگاه کوتاه هم می تواند متوجه علاقه شما به مطالعه گردد.

8. فضاسازی هنری

اگر می خواهید در فضایی محدود چیزی خلاقانه بسازید، راهکار شما اجرای این ایده است. تلویزیون را روی یک میز مجذوب کننده در یک گوشه از اتاق قرار دهید، به شکلی که تماشای تلویزیون از روی مبل ها سخت نباشد. می توانید از نورپردازی به سبک بوهمین، شال مبل دست بافت، گیتار، یکی دو مجسمه و اثر هنری دیگر برای تکمیل دکوراسیون بهره ببرید.

بعلاوه طراحی دیوار پشت تلویزیون با کاغذ دیواری در کنار استفاده از وسایل هنری می تواند فضا را بسیار غنی نمایش بدهد. برای هماهنگی بیشتر طراحی دیوار پشت تلویزیون با دکوراسیون کلی اتاق نشیمن، بهتر است در بقیه بخش های اتاق هم از همین سبک هنری بهره ببرید.

9. ترکیب مواد و بافت ها

چرا باید به یک ماده محدود بمانید وقتی می توانید از بسیاری از گزینه های مختلف بهره ببرید؟ شما می توانید طراحی هندسی یا انتزاعی مطابق با سلیقه و نیازهای ذخیره سازی خود، همراه با یک کاغذ دیواری یا ماده کنتراست بهره ببرید. مثلا یک واحد قفسه چوبی را روی یک دیوار سنگی یا آجری نصب کنید. بعلاوه می توانید از نورپردازی تک نقطه ای بهره ببرید که تمرکز آن روی تابلوهای نصب شده روی دیوار باشد. اما طبق معمول مهم ترین نکته این است که با اتاق نشیمن شما هماهنگ باشد.

10. ساده و بدون هیچ عنصر دکوراتیو

این برترین گزینه برای افرادی است که در پی ظاهر ساده اما مدرن هستند. ظاهر ساده همواره برای افرادی که در پی سبک های مینیمال هستند مجذوب کننده است. شما می توانید دیوار را به رنگ دلخواه در آورده و از یک میز تلویزیون مینیمال و ساده بهره ببرید.

مرور کلی

انتخاب سبک طراحی دیوار پشت تلویزیون گاهی می تواند کاری دردسرساز باشد. پس بهتر است به جای توجه به ترند روز، در پی گزینه هایی باشید که باعث ایجاد رضایت ذهنی شمامی شوند. در این مطلب 10 ایده ساده، شیک و آسان برای طراحی دیوار پشت تلویزیون معرفی گردید. اگر شما هم ایده خاصی برای اجرا دارید، حتما در بخش کامنت ها برای ما و خوانندگان مجله خبرنگاران بنویسید.

منبع: zadinteriors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مرداد 1402 بروزرسانی: 15 مرداد 1402 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2266

به "10 ایده خاص و شیک برای طراحی دیوار پشت تلویزیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ایده خاص و شیک برای طراحی دیوار پشت تلویزیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید