65 درصد سارقان پایتخت ساکن تهران نیستند ، فعالیت 150 هزار واحد صنفی بدون پروانه

به گزارش تا بینهایت، استاندار تهران گفت: بر اساس اعلام پلیس 65 درصد از سارقان در تهران سکونت ندارند و 85 درصد از زورگیری ها توسط موتورسیکلت سواران بدون هویت انجام می گردد.

65 درصد سارقان پایتخت ساکن تهران نیستند ، فعالیت 150 هزار واحد صنفی بدون پروانه

به گزارش خبرنگاران از مهر، انوشیروان محسنی بندپی پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه دومین طرح کاشف پلیس آگاهی پایتخت در جمع خبرنگاران گفت: در بدو آغاز کار پلیس در تهران، پایتخت 29 درصد از سرقت کل کشور را به خود اختصاص داده بود که در خاتمه سال 98 این عدد به 21.8 درصد رسیده است. ذکر این نکته لازم است که 65 درصد از سارقان که در این شهر دستگیر می شوند، بومی پایتخت نیستند، یعنی محل سکونتشان در تهران نیست.

وی اضافه نمود: شاهد اقدامات ارزشمند و اثربخشی در راستای ارتقا بخشیدن به سلامت روحی و روانی شهروندان تهران توسط نیروی انتظامی پایتخت بوده ایم.

استاندار تهران گفت: به طور کلی باید عرض کنم که در وقوع جرم کاهش داشته ایم و در کشفیات افزایش داشته ایم. همه می دانیم که اگر پلیس از تجهیزات و امکانات بالایی برخوردار باشد، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد، به همین منظور در استانداری تکلیف نموده ایم تا جایی که می گردد پلیس را در تجهیزات یاری کنیم.

وی توضیح داد: برخوردار کردن پلیس از لحاظ الکترونیکی را در جلسه ای که امروز داشتیم، تصویب نموده ایم و از شهرداری هم درخواست داشتیم تا دوربین های الکترونیکی که دارند را در اختیار پلیس قرار دهند.

85 درصد از زورگیری ها توسط موتورسیکلت سواران بدون هویت انجام می گردد

استاندار گفت: 150 هزار واحد صنفی بدون پروانه در پایتخت فعالیت می نمایند، بین 3.5 تا 4 میلیون موتورسیکلت سوار بدون هویت در این شهر داریم که 85 درصد از زورگیری ها توسط همین موتورسیکلت سواران انجام می گردد.

محسنی بندپی گفت: پایتخت 80 کلانتری کم دارد تا به حد معمول از لحاظ تعداد کلانتری ها برسد. به همین دلیل مصوب نموده ایم که دو قطعه زمین در هر منطقه برای ساخت کلانتری از سوی شهرداری تعلق بگیرد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه الزام اجرایی برای شهرداری در این راستا دارید، گفت: هم بر ما (مجموعه استانداری) و هم بر دوستان شهرداری واضح و مبرهن است که پایتخت به این 80 کلانتری نیاز دارد و باید همگی برای تأمین این خلاء پای کار بیاییم. در نخستین جلسه شورای شهر بعد از امروز من و سردار رحیمی رئیس پلیس پایتخت حضور پیدا می کنیم و بار دیگر این موضوع را متذکر می شویم. اگر دوستان شهرداری به این موضوع اهمیتی ندهند، از اهرم های دیگری برای اجرا کردن این تصمیمات استفاده می کنیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1058

به "65 درصد سارقان پایتخت ساکن تهران نیستند ، فعالیت 150 هزار واحد صنفی بدون پروانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "65 درصد سارقان پایتخت ساکن تهران نیستند ، فعالیت 150 هزار واحد صنفی بدون پروانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید