9 قطعه کبک و هوبره به آغوش طبیعت خراسان جنوبی بازگشتند

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: هشت قطعه کبک و یک قطعه هوبره در منطقه حفاظت شده باقران شهرستان بیرجند رهاسازی شد.

9 قطعه کبک و هوبره به آغوش طبیعت خراسان جنوبی بازگشتند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حسن اکبری، امروز پنج شنبه 14 فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چند روز قبل محیط بانان حین عملیات گشت و کنترل اجرای مقررات شکار و صید در منطقه حفاظت شده باقران پیروز به دستگیری سه نفر متخلف شکار و صید شدند.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: 9 قطعه کبک از آن ها کشف و ضبط شد که هشت قطعه از آن ها با توجه به اینکه شرایط رهاسازی در طبیعت را داشتند به آغوش طبیعت بازگردانده شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی یادآور شد: پرونده متهمین دستگیر شده در مراجع قضایی شهرستان برای سیر مراحل قانونی در حال رسیدگی است.

اکبری گفت: همچنین یک قطعه هوبره که در یکی از روستاهای شهرستان خوسف قادر به پرواز نبود از سوی یکی از همیاران افتخاری محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست خوسف تحویل داده شد که محیط بانان پس از تیمار این گونه در معرض انقراض، آن را در دامان طبیعت رهاسازی کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 798

به "9 قطعه کبک و هوبره به آغوش طبیعت خراسان جنوبی بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 قطعه کبک و هوبره به آغوش طبیعت خراسان جنوبی بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید