آثار رفتار منجر به افزایش آمار کرونا تا دو هفته بعد نمایان می گردد

به گزارش تا بینهایت، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران گفت: ارزیابی آثار تغییر رفتارهای جمعیتی، شکل گیری کلونی ها و خوشه های جمعیتی که ممکن است روزهای آینده در تهران با آن روبه رو باشیم در زمینه ابتلاهای جدید و مراجعه به بیمارستان ها 9 تا 14 روز آینده معین می گردد.

آثار رفتار منجر به افزایش آمار کرونا تا دو هفته بعد نمایان می گردد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، علیرضا زالی در حاشیه بازدید از خط فراوری مواد ضدعفونی کننده یکی از کارخانجات شوینده، درباره شرایط اپیدمی کرونا در استان تهران شرح داد: علاوه بر منحنی پیش بینی کرونا که در تمام جهان وجود دارد، در تهران ترددهای غیر ضروری، بازگشت مسافران نوروزی و حجم قابل توجه جمعیت درون شهری باعث تکانه های سینوسی شکل شده و همین مسئله پیش بینی ها و تحلیل های آماری را با مشکلاتی روبه رو می نماید.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با اشاره به افزایش مراجعات به بیمارستان ها در چهار روز اخیر یادآور شد: البته بخشی از این افزایش آمارها ممکن است به خاطر افزایش شتاب غربالگری و بیماریابی به وسیله سامانه سیب، سلامت و تماس های 4030 با مردم باشد.

زالی اضافه کرد: ارزیابی آثار تغییر رفتارهای جمعیتی، شکل گیری کلونی ها و خوشه های جمعیتی که ممکن است روزهای آینده در تهران با آن روبه رو باشیم در زمینه ابتلاهای جدید و مراجعه به بیمارستان ها 9 تا 14 روز آینده تعیین می گردد. آثار این تغییرات رفتاری در خصوص میزان افراد بستری در بخش مراقبت های ویژه سه هفته بعد و در خصوص تعداد فوتی ها یک ماه آینده تعیین می گردد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران یادآور شد: این بدان معناست که اگر امروز با تغییر میزان جمعیت در سطح شهر روبه رو باشیم نتیجه آن تا دو سه روز آینده تغییری در آمارها ایجاد نمی نماید بلکه نتایج آن با تأخیر تعیین می گردد.

انتهای پیغام/4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 909

به "آثار رفتار منجر به افزایش آمار کرونا تا دو هفته بعد نمایان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار رفتار منجر به افزایش آمار کرونا تا دو هفته بعد نمایان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید