آماده باش در چند شهر پاکستان به دلیل ادامه اعتراضات تحریک لبیک

به گزارش تا بینهایت، به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، اعلام ادامه اعتراضات از سوی هواداران تحریک لبیک موجب شده تا پلیس و ارتش پاکستان در چند شهر به حال آماده باش دربیایند.

آماده باش در چند شهر پاکستان به دلیل ادامه اعتراضات تحریک لبیک

معترضین اعلام کرده اند که اعتراضات خود را تا زمان اخراج سفیر فرانسه از پاکستان ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، معترضین روز گذشته با حمله به مقر فرماندهی پلیس در شهر لاهور، شش نیروی امنیتی را به گروگان گرفته اند.

در پی اعتراضات خشونت آمیز حزب تحریک لبیک در شهرهای مختلف پاکستان به ویژه لاهور، اسلام آباد و راولپندی دولت این کشور فعالیت این گروه را ممنوع و مطابق با قانون مبارزه با تروریسم، آن را در فهرست گروه های غیرقانونی قرار داد.

درگیری هواداران تحریک لبیک با نیروی امنیتی طی سه روز تحصن و اعتراضات پیاپی، جان شش پلیس را گرفت و دست کم 600 نفر از نیروها نیز زخمی شدند.

هرچند دولت پاکستان پوشش رسانه ای درباره گروه تحریک لبیک از سوی شبکه های تلویزیونی و خبری این کشور را ممنوع کرده اما گزارش پایگاه های اینترنتی مطبوعات این کشور از تداوم تجمع هواداران گروه مذکور در شهر لاهور و درگیری با نیروهای امنیتی حکایت دارد.

به گزارش منابع خبری، معترضان خشمگین در اعتراض به تداوم بازداشت رهبر گروه غیرقانونی تحریک لبیک و پذیرش مطالبه اصلی خود یعنی اخراج سفیر فرانسه از پاکستان (در اعتراض به بی حرمتی به مقدسات اسلامی در پاریس)، در شهر لاهور دست به تجمع زده و با یورش به پاسگاه پلیس چند نفر از نیروهای امنیتی از جمله یک رئیس پلیس را به گروگان گرفتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1592

به "آماده باش در چند شهر پاکستان به دلیل ادامه اعتراضات تحریک لبیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آماده باش در چند شهر پاکستان به دلیل ادامه اعتراضات تحریک لبیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید