احتمال افزایش مصرف گاز طی روز های آینده

به گزارش تا بینهایت، سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه از احتمال افزایش مصرف گاز طی روز های آینده و در پی افت دمای هوا اطلاع داد و پیش بینی کرد در پیک فصل سرمای سال جاری مقدار مصرف به حدود 17 میلیون مترمکعب برسد.

احتمال افزایش مصرف گاز طی روز های آینده

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر افت محسوس دمای هوا طی دو روز آینده، درباره افزایش مصرف گاز هشدار داد و خواهان همراهی مشترکین برای مدیریت مصرف شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ مسئله ای برای تامین گاز در بخش خانگی نداریم، اما برای پایداری شبکه گاز احتیاج به همراهی مشترکین و صرفه جویی در مصرف گاز داریم.

حسینی تاکید نمود: اگرچه مقدار مصرف نسبت به پیک سال گذشته حدود 20 درصد بیشتر شده، اما مسئله ای برای تامین گاز بخش خانگی، اداری، تجاری و صنایع کوچک وجود ندارد.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه مصرف کنونی گاز در استان را حدود 16 میلیون مترمکعب در روز گفت که می تواند در روز های سرد به 17 میلیون مترمکعب برسد و گفت: البته این مقدار مصرف در شرایطی است که مصرف گاز صنایع سیمان صفر شده و برای بعضی صنایع بزرگ مانند نیروگاه ها نیز محدودیت اعمال گردد و چنانچه بخواهیم مصرف بخش صنعت را نیز محاسبه کنیم مقدار مصرف گاز استان می تواند به 18 تا 19 میلیون مترمکعب در روز برسد.

وی به بیان راه حل هایی برای مدیریت مصرف گاز پرداخت و قراردادن وسایل گرمایشی بر روی دمای مناسب، بستن درب و پنجره ها و گرفتن درز آن ها و بستن دریچه های کولر را از مهمترین این موارد برشمرد.

به گفته سرپرست شرکت گاز استان هم اکنون در کرمانشاه بیش از 660 هزار مشترک خانگی داریم که صرفه جویی آن ها یاری شایانی به تامین شبکه گاز پایدار خوهد کرد .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آذر 1401 بروزرسانی: 12 آذر 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2160

به "احتمال افزایش مصرف گاز طی روز های آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال افزایش مصرف گاز طی روز های آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید