احداث 50 مرکز جدید در دانشگاه علمی کاربردی تا خاتمه سال

به گزارش تا بینهایت، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور اظهار کرد: بیش از 50 مرکز جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سال 98 در کشور احداث می گردد.

احداث 50 مرکز جدید در دانشگاه علمی کاربردی تا خاتمه سال

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیداحمدرضا پیش بین امروز در حاشیه سفر به استان کرمان در نشست خبری با بیان اینکه کمتر از سه هزار شغل تعریف شده در کشور وجود دارد که این آمار در بعضی از کشورها بیش از 13 هزار شغل است و افراد در این کشورها موظفند صلاحیت حرفه ای برای شغل خود کسب نمایند که این امر در ایران علاوه بر خلاء قانونی، احتیاج به فرهنگسازی دارد، اظهار کرد: دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی در محیط کار تحصیل می نماید که ظرفیت بالای این دانشگاه برای افزایش مهارت آموزی در برنامه های آموزشی را نشان می دهد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور گفت: این دانشگاه بالاترین درصد اشتغال را در بین زیرنظام های آموزشی دارد و 75 درصد دانشجویان این دانشگاه پس از فارغ التحصیلی اشتغال دارند.

وی با بیان اینکه افزایش رقم ارتباط اشتغال با تحصیل احتیاجمند فعالیت بیشتر است ادامه داد: بیش از 47 درصد دانشجوهای دانشگاه جامع علمی کاربردی در ارتباط با رشته خود شاغل هستند که باید این آمار افزایش یابد و اشتغال در ارتباط با توانمندی های فرد و هدفمند باشد.

پیش بین بیان نمود: احتیاجهای استان ها در رابطه با شغل های مختلف شناسایی شده زیرا یکی از وظایف دانشگاه های علمی کاربردی آموزش متناسب با احتیاج و شرایط بومی و محلی است.

وی توضیح داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در بیش از 600 نقطه کشور مرکز دارد که هر مرکزی در هر منطقه احتیاجسنجی کند و بر اساس احتیاج رشته های خود را معین کند و متناسب با احتیاج بازار آموزش را ارائه می کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اضافه نمود: این دانشگاه با اجرای طرح استارت آپ خرما با بیش از 200 محصول متنوع، واحدهای رشد و فناوری، تخفیف 40 تا 100 درصدی به قهرمانان المپیادها و دانش آموختگان در کنار دانشگاه در قالب کانون ها و احتیاجسنجی با توجه به احتیاج جامعه جریان توسعه مهارت آموزی در کشور را توسعه می دهد.

وی اظهار کرد: بیش از 50 مرکز جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی طی سال 98 در کشور احداث می گردد که در حال حاضر پنج مرکز در استان خراسان رضوی و پنج مرکز در استان البرز هفته آینده افتتاح خواهد شد ضمن آنکه سه مرکز جدید بهزیستی، هلال احمر و خانه اصناف نیز در استان کرمان سال جاری به مجموع مراکز علمی کاربردی استان کرمان اضافه شده اند و پیش بینی می کنیم سه مرکز دیگر نیز تا انتها سال 98 در استان کرمان تاسیس گردد.

وی با اشاره به بازگشت مجدد مرکز علمی کاربردی هلال احمر گفت: پس از ابلاغ اساسنامه باید برنامه راهبردی مرکز هلال احمر داده گردد و این مرکز می تواند رشته های جدید متناسب با احتیاج خود تعریف کند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اضافه نمود: مراکز و آموزشکده ها باید آمادگی تبدیل شدن به واحد دانشگاهی داشته باشند در کشور سه هزار واحد دانشگاهی داریم که بیش از 500 واحد در دانشگاه جامع علمی کاربردی است.

پیش بین در انتها گفت: این دانشگاه به دنبال احیای صلاحیت های حرفه ای است زیرا جمعیت بالای شاغلان فاقد صلاحیت شغلی در کشور موجب شده که چند برابر درآمد نفتی کشور خسارت اتلاف منابع دهیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 294

به "احداث 50 مرکز جدید در دانشگاه علمی کاربردی تا خاتمه سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احداث 50 مرکز جدید در دانشگاه علمی کاربردی تا خاتمه سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید