ادامه جنگ دیپلماتیک مسکو-واشنگتن، اخراج 10 دیپلمات آمریکا از روسیه

به گزارش تا بینهایت، وزارت خارجه روسیه اعلام نموده که ده دیپلمات آمریکا را عنصر نامطلوب معرفی نموده و آن ها باید خاک این کشور را ترک نمایند.

ادامه جنگ دیپلماتیک مسکو-واشنگتن، اخراج 10 دیپلمات آمریکا از روسیه

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از قصد مسکو در اخراج 10 دیپلمات آمریکا اطلاع دادند.

به گزارش منابع خبری، وزارت خارجه روسیه اعلام نموده که میخواهد 10 دیپلمات آمریکا را اخراج کند.

شبکه خبری راشاتودی نیز خاطرنشان کرد که وزارت خارجه روسیه به قائم مقام سفارت آمریکا در روسیه اعلام نموده که 10 دیپلمات امریکا عنصر نامطلوب شناخته شده و باید خاک این کشور را ترک نمایند.

دولت آمریکا پنجشنبه گذشته تحریم های جدیدی را علیه 32 فرد و نهاد روسی اعمال کرد. کاخ سفید در بیانیه ای علاوه بر اعلام تحریم های جدید که به بهانه دخالت روسیه در انتخابات آمریکا و حمله سایبری علیه این کشور وضع شده اند، 10 دیپلمات روس را به جاسوسی متهم نموده و از آن ها درخواست کرد آمریکا را ترک نمایند.

این تحریم ها که بر اساس دستور اجرایی رئیس جمهور آمریکا وضع شده و از 14 ژوئن سال جاری اجرایی می شوند، 6 شرکت روس فعال در زمینه تکنولوژی را نیز در بر می گیرند.

در واکنش به این اقدام آمریکا نیز، مسکو از اخراج 10 دیپلمات آمریکایی از روسیه اطلاع داد و 8 مقام آمریکایی را در لیست تحریم های خود قرار داد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین روسیه روزسه شنبه گفته بود که بازگشت جان سالیوان سفیر آمریکا در روسیه به تحولات در روابط دو کشور بستگی دارد. سالیوان پیشتر تایید کرد که برای انجام رایزنی هایی به واشنگتن سفر نموده و طی چند هفته به مسکو باز خواهد گشت.

پسکوف که در جمع خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: معمولا، سفیران پس از انجام رایزنی ها در پایتخت های خود، بر اساس مصلحت باز خواهد گشت. در حال حاضر روابط میان واشنگتن و مسکو را در پایین ترین سطح می بینیم.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1593

به "ادامه جنگ دیپلماتیک مسکو-واشنگتن، اخراج 10 دیپلمات آمریکا از روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه جنگ دیپلماتیک مسکو-واشنگتن، اخراج 10 دیپلمات آمریکا از روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید