ادعای اتحادیه اروپا: غنی سازی 60 درصدی در ایران یک تحول بسیار نگران کننده است

به گزارش تا بینهایت، سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شد که آغاز غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تأسیسات هسته ای ایران یک تحول بسیار نگران کننده است.

ادعای اتحادیه اروپا: غنی سازی 60 درصدی در ایران یک تحول بسیار نگران کننده است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزرای خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا روز جمعه در یک نشست خبری از آغاز غنی سازی 60 درصدی در تأسیسات هسته ای ایران به عنوان تحولی بسیار نگران کننده یاد کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه مدعی شد که هیچ گونه توجیه غیرنظامی برای غنی سازی 60 درصدی در ایران وجود ندارد.

وی اضافه نمود: هدف گفتگوهای وین این است که ما اطمینان حاصل کنیم که ایران از چنین گام هایی که این کشور را از اجرای تعهدات و مسئولیت هایش دور می کند، به عقب بازگردانیم.

روز سه شنبه سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات پیرامون احیای برجام، اعلام نمود که ایران قصد دارد غنی سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را در تأسیسات هسته ای خود آغاز کند و این تصمیم را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده است.

متعاقباً بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس برای آغاز غنی سازی 60 درصد در راستای دستور رئیس جمهور اعلام نمود که مقدمات اجرایی این کار از سه شنبه شب (24 فروردین) در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز آغاز می شود.

روز جمعه 27 فروردین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در خصوص فرایند غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تأسیسات نطنز گفت: آخر وقت پنجشنبه محصول 60 درصد را گرفتیم. الان 9 گرم در ساعت محصول می گیریم. چیدمان زنجیره های سانتریفیوژ را در حال کار هستیم. همزمان در حال تولید 60 درصد و 20 درصد هستیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1600

به "ادعای اتحادیه اروپا: غنی سازی 60 درصدی در ایران یک تحول بسیار نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای اتحادیه اروپا: غنی سازی 60 درصدی در ایران یک تحول بسیار نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید