دشمنی ما با آمریکا ذاتی نیست؛ امکان مصاحبه وجود ندارد ، با مردم آمریکا هیچ دشمنی نداریم

به گزارش تا بینهایت، وزیر کشور گفت: تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود بر ندارد و نخواهد استقلال جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد، امکان گفت و گو با آن را نداریم.

دشمنی ما با آمریکا ذاتی نیست؛ امکان مصاحبه وجود ندارد ، با مردم آمریکا هیچ دشمنی نداریم

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشستی که با حضور مسئولان دستگاه ها و نهادهای مختلف اجرایی، قضایی، انتظامی و امنیتی و با مشارکت ویدئوکنفرانسی فرمانداران سراسر استان مازندران برگزار شد، با بیان اینکه در چارچوب قوانین بین المللی و احترام متقابل با کشورهای دنیا تعامل داریم، افزود: امروز برای تمام کشورهای دنیا معین شده است که رئیس جمهوری فعلی آمریکا قابل اطمینان نیست و وی نه تنها از برجام، بلکه از برخی دیگر از تعهدات بین المللی نیز خارج شده است.

وی گفت: رئیس جمهوری آمریکا نشان داد که به هیچ یک از تعهدات سازمان های بین المللی نیز متعهد نیست و نه تنها با جمهوری اسلامی ایران بلکه با برخی دیگر از کشورهای دنیا از جمله چین و روسیه نیز مشکل پیدا کرده است و مسائل را حتی به داخل کشورش نیز می کشاند. در چنین شرایطی با این رئیس جمهوری که آمریکا دارد، امکان گفت و گو وجود ندارد و برای تمام دنیا هم ثابت شده است که ترامپ فرد مطمئنی برای گفت و گو و تعهدات بین المللی نیست و در واقع خوی استکباری آمریکا برای تمام دنیا به اثبات رسیده است.

رحمانی فضلی در ادامه گفت: اگرچه ما با خوی استکباری آمریکا مشکل داریم ولی دشمنی ما با آن کشور ذاتی نیست و همان گونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند با دولت آمریکا مشکل داریم و با مردم آن کشور هیچ دشمنی نداریم. تا زمانی که آمریکا دست از خوی استکباری خود بر ندارد و نخواهد استقلال جمهوری اسلامی ایران را به رسمیت بشناسد، امکان گفت و گو با آن را نداریم.

وزیر کشور با اشاره به اجماع همگانی نسبت به برجام در داخل کشور، شرح داد: به هر حال با برجام راهگشایی خوبی از لحاظ اقتصادی و سرمایه گذاری در کشور ایجاد شد و شاهد رشد سرمایه گذاری و اقتصادی در کشور بودیم. با خروج آمریکا از برجام در پی بدعهدی رییس جمهوری فعلی آن کشور، اگرچه در ابتدا مسائل اقتصادی بویژه برای عموم مردم ایجاد شد ولی بعد از زمان اندکی توانستیم با حمایت های رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری مردم و سایر نیروهای داخل نظام بر این مسائل فائق آییم و خط بطلان بر پیش بینی های بدبینانه در مورد آینده کشورمان بکشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: تجربه به ما ثابت کرده است که برای افزایش قدرت چانه زنی در دنیا باید در حوزه اقتصادی نیز همانند حوزه نظامی به توانمندی و به توان بازدارندگی برسیم و در این صورت می توانیم اهداف خود را در دنیا دنبال کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1062

به "دشمنی ما با آمریکا ذاتی نیست؛ امکان مصاحبه وجود ندارد ، با مردم آمریکا هیچ دشمنی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دشمنی ما با آمریکا ذاتی نیست؛ امکان مصاحبه وجود ندارد ، با مردم آمریکا هیچ دشمنی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید