الجزایر از نوامبر صادرات گاز به اروپا به وسیله مراکش را متوقف می نماید

به گزارش تا بینهایت، در پی ادامه تنش در روابط با رباط، دولت الجزایر میخواهد صادرات گاز به مراکش را به وسیله خط لوله مغرب - اروپا از ابتدای ماه نوامبر متوقف نموده و به تامین گاز اسپانیا ادامه دهد.

الجزایر از نوامبر صادرات گاز به اروپا به وسیله مراکش را متوقف می نماید

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوت گذشته الجزایر به احتمال خاتمه دادن به صادرات گاز طبیعی به مراکش به مقدار یک میلیارد متر مکعب در ماه اکتبر اشاره نمود که برای فراوری حدود 10 درصد از برق مراکش استفاده می گردد.

یک منبع در شرکت دولتی نفت و گاز الجزایر سوناطراک و دو منبع دولتی دیگر در این کشور گفتند که قرارداد صادرات گاز به مراکش تمدید نخواهد شد.

بعلاوه منابع گفتند، الجزایر به تامین گاز اسپانیا به وسیله خط لوله زیردریایی مدگاز که ظرفیت سالانه هشت میلیارد متر مکعب دارد و از مراکش عبور نمی کند، ادامه خواهد داد.

این در حالی است که تحلیلگران می گویند مسائل فنی برنامه های الجزایر برای توسعه ظرفیت خط لوله گاز ممکن است بحران انرژی اسپانیا را تشدید کند، درست زمانی که قبوض گاز در سراسر اروپا افزایش یافته است.

وزارت انرژی الجزایر و مراکش هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده اند.

الجزایر بزرگترین تامین کننده گاز اسپانیا است و تقریبا نیمی از تقاضای گاز این کشور را به وسیله خط لوله مغرب - اروپا پوشش می دهد.

یک منبع دیگر در دولت الجزایر گفت، در صورت بروز هرگونه اختلال، کشورش از کشتی ها برای انتقال گاز میعان به اسپانیا استفاده خواهد نمود.

این اقدام الجزایر در پی تشدید تنش در روابط دو طرف صورت گرفت

رئیس جمهور الجزایر نیز اخیرا گفت که کشورش دیگر نیازی به تامین گاز اسپانیا به وسیله مراکش ندارد و این امر به وسیله خطوط تازه گاز در الجزایر یا کشتی ها صورت خواهد گرفت.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1857

به "الجزایر از نوامبر صادرات گاز به اروپا به وسیله مراکش را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایر از نوامبر صادرات گاز به اروپا به وسیله مراکش را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید