انتخابات ریاست جمهوری در یک روز برگزار می گردد

به گزارش تا بینهایت، تهران (پانا) - وزیر کشور تاکید نمود برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دو روز بعید است چون قانون یک روز را برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته است.

انتخابات ریاست جمهوری در یک روز برگزار می گردد

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت از تصویب طرح هوشمندی در ستاد ملی مقابله با کرونا اطلاع داد و گفت: براساس این طرح کشور را به 3 بخش قرمز، نارنجی و زرد تقسیم کردیم و برای هر کدام از شرایط یک سلسله تصمیماتی و یک سلسله اقدامات و برنامه هایی گرفته شده است.

وزیر کشور اضافه کرد: وقتی که وزارت بهداشت هر دوشنبه شرایط شهرستان ها را به ما اعلام می نماید به صورت اتوماتیک و متناسب با آن شرایط، استانداران می توانند شرایط را تعریف و مقررات را جاری نمایند بنابراین ما تصمیمی را به صورت روزانه نخواهیم گرفت.

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم گیری وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با توجه به ویروس کرونا اظهار کرد: ما در حال آنالیز این مساله هستیم و از همه دستگاه ها یاری خواستیم که به ما نظر بدهند. علاوه بر این نمونه های کشورهای دیگر را هم که انتخابات خود را در همین شرایط کرونایی برگزار نموده اند، را آنالیز می کنیم.

وی ادامه داد: نگرانی ما برای روز برگزاری رای گیری نیست چرا که در روز برگزار رای گیری به لحاظ قانونی می توانیم ساعت برگزاری انتخابات را در ابتدای صبح یکی دو ساعت افزایش دهیم چون از آن طرف در ساعت 12 شب محدودیت داریم و هم اینکه می توانیم تعداد شعب را افزایش دهیم.

وزیر کشور گفت: نگرانی ما برای آن 20 روزی است که باید تبلیغات و تجمع صورت گیرد و صحبت نمایند این موضوع برای ما واقعا جای نگرانی دارد. بحث مشارکت برای ما بسیار مهم است و اگر این تجمعات شکل نگیرد ممکن است روی مشارکت اثر منفی بگذارد اگر شما هم به نتیجه ای رسیدید به ما اعلام کنید.

رحمانی فضلی در پاسخ به این سوال که اگر مصوبه ای که مجلس دارد به تایید شورای نگهبان برسد آیا وزارت کشور خود را همراه با این مصوبه می داند، اظهار کرد: ما هر مصوبه ای که قانون گردد، آن را اجرا می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی ارائه پیشنهادی به وزارت کشور بر برگزاری انتخابات در 2 روز، توضیح داد: براساس قانون برگزاری انتخابات در یک روز انجام می گردد و در قانون چنین چیزی که انتخابات در 2 روز برگزار گردد را نداریم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1387

به "انتخابات ریاست جمهوری در یک روز برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخابات ریاست جمهوری در یک روز برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید