انتشار فراخوان مقاله پنجمین کنفرانس بین المللی آنالیز مسائل جاری زبان، ترجمه و ادبیات

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران/خوزستان فراخوان مقاله پنجمین کنفرانس بین المللی سالانه آنالیز مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات منتشر شد.

انتشار فراخوان مقاله پنجمین کنفرانس بین المللی آنالیز مسائل جاری زبان، ترجمه و ادبیات

در این فراخوان آمده است:

از آنجایی که هر زبان به نوعی گنجینه فرهنگ یک قوم یا ملت است، بی توجهی به این گنجینه می تواند زمینه را برای مرگ و نابودی آن فرهنگ ایجاد نماید.

استفاده چندگانه از ارزش های چند بعدی زبان ها می تواند ضمن بهبود شرایط مالی و سیاسی درون جوامع و بین جوامع، کلید قدرتمندی در حل خیلی از چالش های موجود دنیای در ابعاد عظیم و پیچیده باشد. لذا آنالیز ارزش های یک زبان امری غیر قابل اجتناب است که احتیاج جدی پژوهشگران را در این زمینه می طلبد.

به همین دلیل، در سال های 1395، 1396، 1397 و 1398 چهار دوره کنفرانس بین المللی آنالیز مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات با همکاری و حمایت سازمان ها، مراکز و دانشگاه های مختلف در اهواز برگزار گردید و خروجی علمی چهار دوره کنفرانس مذکور در داخل و خارج از کشور منتشر گشت.

با توجه به موفقیت آمیز بودن چهار دوره کنفرانس مذکور که منجر به جذب و پذیرش مقاله از بیش از 30 کشور و دانشگاه های مطرح دنیا مانند دانشگاه آکسفورد و دانشگاه میشگان شد، دوره پنجم کنفرانس با اندکی تغییرات ساختارهای علمی و با توجه به احتیاجهای علمی پژوهشگران نیز جهت برگزاری در اهواز برنامه ریزی گشت.

دوره پنجم کنفرانس مذکور در تاریخ های 14 و 15 بهمن 1399 با هدف اصلی آنالیز و ارائه آخرین تحولات و یافته های موجود در زمینه های مختلف زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها و با همکاری و حمایت دانشگاه های مختلف خارجی و داخلی و تحت داوری و نظارت کمیته بین المللی برگزار خواهد شد.

در این زمینه از پژوهشگران و دانشگاهیان داخل و خارج از کشور دعوت گشته است تا مقالات خود را با توجه به محورهای کنفرانس به یکی از زبان های انگلیسی یا عربی ارسال کنند.

از محورهای زیر مجموعه ای می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

آواشناسی، واج شناسی، صرف و نحو، تجزیه و تحلیل کلام و کاربردشناسی، معنی شناسی، گونه شناسی زبانی، زبانشناسی تطبیقی، روان شناسی زبان، جامعه شناسی زبان، عصب شناسی زبان، زبانشناسی پیکره ای، جامعه شناسی زبان، زبانشناسی مقابله ای، سبک شناسی، آموزش، برنامه ریزی و ارزیابی زبان ها و لهجه ها، دوزبانگی و شبکه های اجتماعی.

در حقیقت، این رخداد علمی به عنوان یک فرصت مناسب برای پژوهشگران، دانشگاهیان و دانشجویان است تا آخرین یافته های علمی خود در زمینه های مختلف زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها را به اشتراک بگذارند و به تبادل اطلاعات در زمینه های مرتبط اقدام کنند و به طور یقین گفتگو و به اشتراک گذاری یافته های پژوهشی می تواند افق جدید و وسیع تری را جهت پژوهش ها و تحقیقات در زمینه های مختلف زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها ایجاد نماید.

در جهت نگرش چندگانه به آخرین تحولات زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها، میان رشته ای بودن به عنوان مبنای اصلی کنفرانس برنامه ریزی شده است تا متخصصان با تخصص و گرایش های مختلف بتوانند مسائل جاری مرتبط با زبان شناسی، ادبیات، ترجمه، زبان ها و گویش ها را از دیدگاه های مختلف و بر اساس گرایش خود آنالیز کنند.

مقالات دریافت شده بعد از داوری توسط کمیته علمی بین المللی جهت ارائه به صورت شفاهی یا پوستر اعلام می گردند و مقالات منتخب شده کنفرانس، بعد از ارائه در کنفرانس تحت مجموعه مقالات کنفرانس منتشر می شود و در پایگاه علمی مانند سیویلیکا نمایه می شوند.

علاقه مندان جهت اطلاعات بیشتر، ثبت نام و ارسال چکیده می توانند به وب سایت پنجمین کنفرانس بین المللی سالانه آنالیز مسائل جاری زبان ها، زبان شناسی، ترجمه و ادبیات (WWW.LLLD.IR) مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 973

به "انتشار فراخوان مقاله پنجمین کنفرانس بین المللی آنالیز مسائل جاری زبان، ترجمه و ادبیات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار فراخوان مقاله پنجمین کنفرانس بین المللی آنالیز مسائل جاری زبان، ترجمه و ادبیات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید