ایران 150 هزار دوز واکسن فایزر وارد می نماید

به گزارش تا بینهایت، خبرنگاران : رئیس جمعیت هلال احمر گفت: این جمعیت به عنوان یک نهاد عام المنفعه و بشردوستانه 150 هزار دوز واکسن کرونای فایزر اهدایی خیرین ایرانی خارج از کشور را وارد ایران می نماید.

ایران 150 هزار دوز واکسن فایزر وارد می نماید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، کریم همتی با اعلام این خبر اضافه کرد: این موسسه خیریه، 150 هزار دوز واکسن کرونای فایزر را با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هلال احمر اهدا نموده است.

وی روز گذشته(یکشنبه) نیز در نشست خبری در مورد خرید واکسن کرونا نیز گفته بود: تلاش ما این است از منابع معتبر یک میلیون واکسن کرونا وارد کشور کنیم و این واکسن ها از یکی از کشورهای شرق آسیا وارد خواهد شد اما قطعا مورد تایید سازمان غذا و دارو خواهد بود.

رئیس جمعیت هلال احمر شرح داده بود: شرایط نگهداری واکسن فایزر سخت است زیرا باید در دمای منفی 70 درجه نگهداری گردد و این کار را سخت می نماید.

همتی اضافه نموده بود: احتیاج کشور در حال حاضر حدود 19 تا 20 میلیون دوز واکسن است که از این تعداد، یک میلیون دوز را هلال احمر وارد می نماید و تلاش ما این است که هر چه سریع تر تامین واکسن نموده اما به دلیل تحریم ها برای وارد کردن واکسن بعضی مسائل وجود دارد.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وظایف عمده ای را در سطح ملی و بین المللی برعهده دارد و می کوشد تا به اهدافی که در اساسنامه این جمعیت آمده است، جامه عمل بپوشاند.

این اهداف عبارت از تلاش برای تسکین آلام بشری، تأمین احترام انسان ها و تلاش در راستای برقراری دوستی و تفاهم و صلح پایدار میان ملت ها و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها بدون درنظرگرفتن هرگونه تبعیض میان آنها است.

جمعیت هلال احمر اکنون در زیرمجموعه خود دارای چهار سازمان فعال و گسترده در زمینه های مختلف امداد و نجات، جوانان، داوطلبان، تدارکات پزشکی، یک معاونت در زمینه خدمات درمانی و توانبخشی، یک شرکت در زمینه فراوری محصولات نساجی و ملزومات امدادی، یک مؤسسه علمی کاربردی و یک مرکز پزشکی ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج و زائران عتبات عالیات است.

همچنین دبیرخانه کمیته ملی حقوق بشرمحبت آمیز جمهوری اسلامی ایران نیز با موضوع جمعیت هلال احمر فعالیت می نماید.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سابقه ای بیش از 90 سال در خدمت رسانی به مردم ایران و دنیا، از بدو تأسیس خود تا به حال در جهت اهداف انسان محبت آمیز و اصول هفت گانه نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر حرکت نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 13 بهمن 1399 بروزرسانی: 13 بهمن 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1401

به "ایران 150 هزار دوز واکسن فایزر وارد می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران 150 هزار دوز واکسن فایزر وارد می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید