تور ارزان ارمنستان: ایروان: آماده برگزاری مذاکرات سطح بالا با ترکیه هستیم

به گزارش تا بینهایت، سخنگوی نخست وزیر ارمنستان بار دیگر از آمادگی کشورش در مذاکره با ترکیه و برطرف تنش با این کشور اطلاع داد.

تور ارزان ارمنستان: ایروان: آماده برگزاری مذاکرات سطح بالا با ترکیه هستیم

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سخنگوی نخست وزیر ارمنستان روز سه شنبه بار دیگر تاکید نمود که ایروان آماده گفت وگو های سطح بالا با ترکیه است.

به نوشته روزنامه ینی شفق اظهارات مانه گورگیان سخنگوی نیکل پاشینیان نخست وزیر ارمنستان پس از آن بیان شد که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت که ترکیه در صورت برآورده شدن شرایط خاص، آماده مذاکره با ارمنستان است.

این مقام ارشد ارمنستان اعلام کرد که ایروان آماده برقراری بالاترین سطح تبادل نظر با آنکارا و از بین بردن موانع موجود در جهت ترانزیتی است که باید به وسیله ارمنستان عبور کند تا آذربایجان را به منطقه نخجوان که با ترکیه و ایران هم مرز است، متصل کند. وی ادامه داد که گشایش جهتهای ترانزیتی و حمل و نقل منطقه ای برای صلح و ثبات دائمی لازم است.

پاشینیان چندی قبل گفته بود اظهارات اخیر اردوغان فرصتی برای گفت وگو در زمینه حل و فصل روابط است. وی در جلسه کابینه گفت: ما آماده چنین گفت وگوهایی هستیم.

اردوغان گفته بود که اگر ایروان آمادگی خود را برای حرکت در این جهت اعلام کند ، آنکارا مایل است در جهت عادی سازی روابط با ارمنستان کوشش کند.

اردوغان در روزهای گذشته و در فرودگاه استانبول قبل از عزیمت به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: اگر او (پاشینیان) مایل به ملاقات با طیب اردوغان است، باید اقدامات خاصی انجام گردد.

ارمنستان و ترکیه هرگز روابط دیپلماتیک برقرار نکرده اند و مرز مشترک آنها از دهه 1990 بسته شده است. روابط آنها اخیراً به علت حمایت ترکیه از جمهوری آذربایجان وخیم شده است

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1794

به "تور ارزان ارمنستان: ایروان: آماده برگزاری مذاکرات سطح بالا با ترکیه هستیم" امتیاز دهید

911 کاربر به "تور ارزان ارمنستان: ایروان: آماده برگزاری مذاکرات سطح بالا با ترکیه هستیم" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ارمنستان: ایروان: آماده برگزاری مذاکرات سطح بالا با ترکیه هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید