بازداشت متخلفان گندم های آلوده، تایید وجود فضولات پرندگان

به گزارش تا بینهایت، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران درباره پرونده گندم های آلوده گفت: دو نفر از کارگران سیلو در این ارتباط بازداشت شده اند و مسئول آزمایشگاه نیز با قرار وثیقه آزاد شده است.

بازداشت متخلفان گندم های آلوده، تایید وجود فضولات پرندگان

به گزارش خبرنگاران، یزدان سیف در حاشیه نمایشگاه بین المللی آرد و نان درباره جدیدترین وضعیت پرونده ورود گندم آلوده به سیلوهای شرکت بازرگانی دولتی اظهار کرد: 14 کامیون 12 تنی گندم آلوده کشف شده است که 13 کامیون بار خود را در سیلوهای گندم خالی نموده اند.

وی ادامه داد: ماجرا از آنجا آغاز شد که یک مرغداری این مقدار گندم را در مرغداری خود ذخیره و در آن خاک با گندم مخلوط نموده بود. مالک این مرغداری با تبانی دو کارگر نمونه گیری توانسته بود محصولات خود را تخلیه و آن را به دولت بفروشد که با ورود نیروی انتظامی در چهاردهمین کامیون این تخلف کشف شد.

سیف درباره وجود فضولات پرندگان در داخل این گندم های آلوده، گفت: این فضولات زمانی که فرد متخلف گندم را در مرغداری خود ذخیره نموده بود، به آن اضافه شده است.

خروج 3 میلیون تن گندم از چرخه خرید تضمینی

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به خروج سه میلیون تن گندم از چرخه خرید تضمینی، بیان نمود: بخش خصوصی بخش اعظم این خرید را انجام داده اما همه آن در سامانه دولت ثبت نشده است.

سیف درباره میزان گندمی که توسط صنف و صنعت خریداری شده است، توضیح داد: تنها 100 هزار تن در سامانه دولت ثبت شده است اما بخش خصوصی می گوید که حدود 800 هزار تن خرید خارج از شبکه برای فراوری شیرینی و شکلات و ماکارونی صورت گرفته است.

بارندگی ها عامل افزایش فراوری گندم

وی ادامه داد: بارندگی های آبان ماه تا سرانجام فروردین باعث شد که میزان فراوری گندم در مناطق گرمسیر با کیفیت و کمیت مناسبی انجام گردد؛ به طوری که در بوشهر شاهد چند برابر شدن فراوری گندم هستیم و در مناطق گرمسیر ایلام نیز فراوری 30 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه در بعضی از مناطق با تنش کم آبی و عدم بارندگی روبرو بوده ایم که عملکرد مورد نظر ما را تامین نکرد، اضافه کرد: سیل فروردین ماه بخش زیادی از گندم خوزستان و گلستان را از بین برد اما میزان فراوری در این استان ها به حدی بود که خسارت وارد شده را جبران کرد و در مقایسه با سال قبل افزایش فراوری داشتیم.

تحریم ها مانع حضور ایران در کنفرانس جهانی غلات

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به عدم دعوت ایران برای حضور در کنفرانس جهانی غلات، گفت: تحریم ها باعث شده که امسال برای کنفرانس جهانی غلات که در امارات برگزار می گردد، ایران را دعوت ننمایند و به همین دلیل فعالان بخش خصوصی آرد و نان امسال خود همایش بین المللی برگزار می نمایند که در آن از تمام آسیاب بان های مطرح جهان دعوت شده است.

تغییر الگوی کشت کشاورزان عامل کاهش فراوری شکر

سیف در سرانجام با بیان اینکه تغییر الگوی کشت کشاورزان به سمت کالاهای پرسود، موجب کاهش فراوری شکر در امسال شده است، اعلام نمود: 700 تا 800 هزار تن از فراوری شکر کشور از محل چغندرقند و 600 هزار تن از محل نیشکر تامین می گردد که در مجموع یک میلیون و 300 هزار تن فراوری خواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 347

به "بازداشت متخلفان گندم های آلوده، تایید وجود فضولات پرندگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازداشت متخلفان گندم های آلوده، تایید وجود فضولات پرندگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید