بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس

به گزارش تا بینهایت، بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس

به طور کلی خانه دوبلکس به خانه یک طبقه ای گفته می گردد که معمولا طبقه اول به عنوان نشیمن و پذیرایی و طبقه بالا دارای اتاق خواب می باشد. در قسمت پذیرایی ، یک راه پله مشترک جهت دسترسی به طبقه بالا وجود دارد. در طراحی معماری داخلی خانه های دوبلکس ، معماران به فضای بزرگتر سالن و همچنین مجزا نمودن اتاق های خانه از یکدیگر بیشتر توجه می نمایند.

بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس

جهت دریافت خدمات بازسازی داخلی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

معمولا معماری خانه دوبلکس برای منازلی با متراژ بالا استفاده می گردد ، اما امروزه این نوع طراحی در خانه هایی با فضای کوچک هم انجام خواهد شد.

دکوراتورها و دیزاینرها بر این اعتقاد می باشند که خانه هایی با دکوراسیون پذیرایی دوبلکس و یا نیمه دوبلکس شخصیت و کلاس خاصی به محیط منزل می دهند و به طراح امکان بیشتری جهت دیزاین داخلی منزل می دهد.

بازسازی خانه دوبلکس

نمای خانه دوبلکس مدرن یا کلاسیک؟

این که در بازسازی ساختمان چه سبک از دوبلکس بهتر است و یا بدتر کاملا به سلیقه شما بستگی خواهد داشد. گاها خانه های دوبلکسی که به سبک کلاسیک طراحی و ساخته می شوند ، هزینه بالاتری را خواهند داشت. لزوما صرف هزینه بالا ملاکی برای بهتر بودن ساختمان دوبلکس نخواهد بود. منزل های زیادی هستند که با وجود صرف هزینه های فراوان ، عملکرد مناسبی نداشته اند.

در بازسازی ساختمان قدیمی اگر معماری داخلی خانه دوبلکس مدرن و متفاوت باشد ارزش مادی این نوع منازل بیشتر خواهد شد و علاوه بر این دکوراسیون خانه دوبلکس جذاب تر به نظر می رسد.

اتاق نشیمن ، اتاق خواب و آشپزخانه جز مهم ترین قسمت ها در هر خانه ای هستند که معماری داخلی این بخش ها در بازسازی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

یکی از مهم ترین و همچنین اصلی ترین مسائل در طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان های کلاسیک ، طراحی سقف خواهد بود. بهره گیری از سقف کناف می تواند انتخاب مناسبی برای این منظور باشد.

راه پله دوبلکس گرد

راه پله های دوبلکس قسمت جذاب و جدا نشدنی یک ساختمان دوبلکس می باشد. این که راه پله دوبلکس فرم گرد ، نیم دایره ، سه طرفه و … داشته باشد بستگی به فرم و مساحت زمین خواهد داشت که در هنگام بازسازی ساختمان باید به آن توجه نمایید.

استفاده از راه پله های گرد در بیشتر مواقع بیشترین جذابیت را به خانه های دوبلکس می دهد ، ولی در خیلی از موارد باعث ایجاد فضاهای اضافی نیز می شوند. بنابراین در طراحی راه پله خانه های دوبلکس می بایست به طور حساب شده عمل نمود.

مزایای خانه های دوبلکس

1- حفظ حریم خصوصی:

اولین مزیتی که برای این خانه ها مطرح می گردد حفظ حریم خصوصی در آن ها خواهد بود. به این صورت که با طراحی نقشه مناسب منزل به راحتی می توان فضاهای عمومی همانند نشیمن ، پذیرایی ، آشپزخانه ، سرویس بهداشتی و …. را در طبقه اول و قسمت های خصوص مانند نشیمن خصوصی ، اتاق خواب ها و حمام در طبقه بالا قرار بگیرند.

بنابراین به بهترین شکل ممکن حریم خصوص افراد خانواده حفظ خواهد شد و کاربردی فضاهای مختلف تداخلی با یکدیگر ندارند.

2- کسب درآمد:

دومین مزیت خانه های دوبلکس که شاید در کشورهای اروپایی و آمریکا کاربرد فراوانی داشته باشد ، امکان اجاره دادن طبقه دوم می باشد.

این کار باعث می گردد تا راه درآمدی برای مالک خانه شده و به خصوص برای افراد سالمند امنیت بیش تری به وجود آورد.

3- ایجاد فضای بیش تر:

بعضی مواقع در طراحی آپارتمان های کوچک ، ایجاد یک دوبلکس باعث افزایش فضای مفید آپارتمان می گردد. در واقع با این نوع طراحی ، هنگامی که شما امکان استفاده از سطح افقی وسیع را ندارید ، از ارتفاع استفاده نمایید و فضاها را در طبقه بالاتر شکل دهید.

معمولا این کار باعث خواهد شد تا در آپارتمان های کوچک فضای بیش تری در اختیار ساکنین قرار گرفته و حریم خصوصی آن ها نیز حفظ گردد.

معایب خانه های دوبلکس

1- انتقال صدا:

معمولا در خانه های دوبلکس به علت باز بودن فضای بین طبقه پایین و بالا ، صدا به راحتی منتقل شده و این می تواند باعث نارضایتی ساکنین باشد.

البته که وجود این مشکل رابطه مستقیم با نوع نقشه کشی منزل و عایق بندی جداره های داخلی آن دارد. بنابراین با طراحی اصولی می توان به آسانی این مشکل را بر طرف نمود.

2- نگهداری و تعمیرات سخت:

به علت وجود دو طبقه ، مسلما وظایف نگه داری و تعمیرات آن بر عهده خود شما بوده و در کنار همه این امور هزینه ها نیز امکان دارد که بسیار بیش تر از منازل معمولی باشد.

معمولا در این نوع ساختمان ها بحث سرمایش و گرمایش نیز مطرح شده و تامین آن جهت دو طبقه هزینه بیش تری را در بر خواهد داشت.

3- مشکل رفت و آمد از پله:

این مشکل بیش تر از سمت ساکنان مسن این منازل مطرح شده و آن ها از رفت و آمد دائم توسط راه پله ها شکایت دارند. البته این موضوع برای خانواده های بچه دار نیز می تواند مشکل ساز باشد. بنابراین در هنگام طراحی و ساخت پله ، رعایت استانداردها و همچنین وجود نرده های ایمنی از اهمیت بسزایی برخوردار خواهد بود.

منبع: رویا مال
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 905

به "بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی و دکوراسیون خانه دوبلکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید