با این وصف جهنمی در راه است ، شکل گرفتن یکی از شرایط آخرالزمانی

به گزارش تا بینهایت، یک مطالعه نو پیش بینی می نماید که اگر شرایط آب و هوایی بدتر از این گردد، بیشتر نقاط دنیا احتمالا دست کم سه برابر بیشتر با آنچه رسما به عنوان گرمای خطرناک شناخته می گردد، روبرو خواهند شد.

با این وصف جهنمی در راه است ، شکل گرفتن یکی از شرایط آخرالزمانی

به گزارش خبرنگاران، بر اساس مطالعه ای که در مجله Communications Earth & Environment منتشر شد، افزایش دما و رطوبتی که در بسیاری از عرض های جغرافیایی ثروتمند زمین حدود 39.4 درجه سانتیگراد یا بیشتر است، باید 20 تا 50 بار در سال تا اواسط قرن آینده رخ دهد.

به گفته نویسنده اصلی این مطالعه، در منطقه های مانند جنوب شرقی ایالات متحده، این شاخص گرمای آزاردهنده ممکن است تا سال 2100 برای بیشتر تابستان ادامه یابد.

علاوه بر این، منطقه ها استوایی چسبنده به مراتب بدتر هستند. بر اساس این مطالعه، تا انتها قرن، کمربند گرمسیری که هند را در بر می گیرد، احتمالا هر سال یک تا چهار هفته با امواج گرمایی برخورد خواهد نمود که در حال حاضر بسیار خطرناک تلقی می شوند؛ یعنی شاخص گرمای احساسی از 51 درجه سانتیگراد تجاوز کند.

لوکاس زپتلو، نویسنده این مطالعه و دانشمند آب و هوا در هاروارد، گفت: این چیزی است که بر اساس آن، میلیاردها نفر به شکل منظم در معرض سطوح بسیار خطرناک گرما قرار می گیرند. بنابراین چیزی که تقریبا هرگز اتفاق نیفتاده است، به موردی تبدیل می گردد که همه ساله اتفاق می افتد.

زپتلو و همکارانش با استفاده از بیش از 1000 شبیه سازی کامپیوتری، احتمال دو آستانه شاخص گرمای متمایز را آنالیز کردند؛ 39.4 درجه سانتی گراد و بالاتر از 51 درجه سانتیگراد که خدمات ملی هواشناسی ایالات متحده آنها را به عنوان خطرناک و بسیار خطرناک طبقه بندی می نماید. دانشمندان محاسباتی را برای سال های 2050 و 2100 انجام دادند و آنها را با تعداد دفعاتی که سالانه گرما در سراسر دنیا بین سال های 1979 تا 1998 اتفاق می افتاده مقایسه کردند.

حتی در برترین سناریوی غیرمحتمل، گرمایش دنیای که از دوران پیش از صنعتی شدن تنها به 2 درجه سانتیگراد محدود شده بود، اکنون و بر اساس این مطالعه، افزایش 3 تا 10 درجه ای گرما در 39.4 درجه سانتی گراد در عرض های جغرافیایی میانی را نشان می دهد.

این گزارش پیش بینی می نماید که تا سال 2100، منطقه ها استوایی با دمای 39.4 درجه سانتی گراد در بیشتر روزهای هر سال عادی روبرو خواهند شد.

از سال 1979 تا 1998، شیکاگو شاخص گرمای 39.4 درجه را تنها 4 مرتبه داشت. با این حال، محتمل ترین سناریوی این مطالعه تا انتها قرن پیش بینی می نماید که شیکاگو 11 بار در سال این آستانه گرم را تجربه خواهد نمود.

به گفته زپتلو که بخش بزرگی از تحقیقات را در دانشگاه استان واشنگتن در طول موج گرمای ناشی از گرم شدن سال 2021 انجام داد، امواج گرما یکی از چهار مورد نو تغییرات آب و هوایی آخرالزمانی است. موارد دیگر افزایش سطح دریا، کمبود آب و تغییرات در زیست بوم کلی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 شهریور 1401 بروزرسانی: 5 شهریور 1401 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 2116

به "با این وصف جهنمی در راه است ، شکل گرفتن یکی از شرایط آخرالزمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این وصف جهنمی در راه است ، شکل گرفتن یکی از شرایط آخرالزمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید