بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شبکه های برون مرزی

به گزارش تا بینهایت، بزرگداشت سالگرد ارتحال امام (ره) در شبکه انگلیسی زبان معاونت برون مرزی صداوسیما برگزار می گردد.

بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شبکه های برون مرزی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، با وجود گذشت بیش از سه دهه از ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، در روز های حوالی نیمه خرداد هر سال، ایران همچنان عزادار آفتاب جماران است. خیل طرفداران و ارادتمندان آن پیر فرزانه، در نبودش به سوگ می نشینند و یاد و خاطره اش را زنده و عزیز می شمارند. در ایام تقارن به سی و دومین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل (ره)، شبکه پرس تی وی نیز به عنوان پرمخاطب ترین شبکه برون مرزی رسانه ملی همچون سال های گذشته، تمرکز و توجه ویژه ای بر این واقعه جانسوز دارد و برنامه هایی را در راستای آشنایی مخاطبان با ابعاد مختلف زندگی سیاسی و فردی امام (ره)، تبیین صندلی علمی و حوزوی و سوابق مبارزاتی ایشان، رهبری شان در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش ایشان در اداره کشور و خنثی کردن توطئه های دشمنان و منافقان و محبوبیت بی بدیلشان در قلوب مردم ایران فراوری و روی آنتن می برد.

تاثیر امام (ره) بر شبه قاره هند

مدیر برنامه های پرس تی وی درباره ویژه برنامه های سالگرد ارتحال امام (ره) این شبکه به فارس گفت: برنامه شبه قاره به تهیه کنندگی حسین مهدیان و اجرای مهدی باباگل زاده در روز 14 خرداد همزمان با رحلت رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران به این موضوع خواهد پرداخت. این برنامه به مدت یک هفته هر روز تکرار نیز خواهد داشت.

یوسف پورانوری در ادامه اضافه نمود: شبه قاره به آنالیز تاثیرات نهضت امام (ره) بر حرکت آزادی خواستار در شبه قاره هند می پردازد و مهمانان برنامه نگاهی خواهند داشت به تحولات شبه قاره پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاثیرپذیری جنبش های آزادی بخش در این منطقه از انقلاب اسلامی ایران.

وی گفت: این برنامه همچنین نگاهی دارد به صندلی و محبوبیت امام خمینی (ره) در میان مردم شبه قاره هند و مقامی که اهالی این منطقه برای بنیانگذار جمهوری اسلامی قائل هستند.

انقلاب امام و معادلات خاورمیانه

مدیر برنامه های شبکه پرس تی وی اضافه نمود: برنامه دیگری که به مناسبت سالگرد امام (ره) قرار است روی آنتن پرس تی وی برود، جریان خاورمیانه است.

پورانوری گفت: مروه عثمان، تهیه کننده و مجری این برنامه درباره تاثیر نهضت امام خمینی (ره) بر معادلات خاورمیانه با کارشناسان و مهمانان سخن می گوید و صندلی ایشان را آنالیز می نماید.

روایت عکاس فرانسوی از یک تشییع تاریخی

مدیر فراوری مستند پرس تی وی نیز درباره مستند هایی که قرار است برای سالگرد ارتحال امام (ره) روی آنتن شبکه پرس تی وی برود، گفت: شبکه برای سالگرد ارتحال حضرت امام (ره) دو مستند شامل تکلیف ایران: اریک بووت به تهیه کنندگی نادر داوودی و در سایه خورشید را برای پخش در نظر گرفته است.

احسان کاوه درباره مستند تکلیف ایران: اریک بووت که قرار است روز سالگرد ارتحال امام (ره) از پرس تی وی پخش گردد، گفت: این مستند درباره اریک بووت، عکاس معروف فرانسوی است که در طول زندگی خود به کشور های مختلف دنیا همچون ایران سفر نموده. این عکاس مشهور فرانسوی در سال 1989 ضمن سفر به ایران عکس های ارزشمندی از مراسم خاکسپاری و تدفین امام خمینی (ره) گرفته و ثبت نموده است.

وی اضافه نمود: در این مستند ضمن نمایش بعضی از این عکس ها، روایت بووت از سفر به ایران و مشاهداتش از تشییع پیکر پاک امام خمینی (ره) و حضور و سوگواری گسترده و تاریخی مردم در این مراسم از زبان خود او بازگو می گردد. تکلیف ایران: اریک بووت حاصل تهیه کنندگی و کارگردانی نادر داوودی و محصول سال 2014 شبکه پرس تی وی است.

طلبه آمریکایی در سایه خورشید

مدیر فراوری مستند پرس تی وی درباره دیگر مستند این شبکه به مناسبت ارتحال امام راحل (ره) شرح داد: مستند در سایه خورشید روایت یک طلبه علوم دینی از آمریکای لاتین در مورد زندگی حضرت امام خمینی (ره) است.

کاوه ادامه داد: این طلبه با افراد مختلفی درباره ابعاد شخصیتی امام (ره) صحبت می نماید و روایت آنان را از شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی می شنود.

وی تاکید نمود: این طلبه اهل آمریکای لاتین همچنین ضمن سفر و دیدن مکان های مختلفی که امام (ره) در طول حیاتشان در آنجا حضور داشته اند، به بازگویی مقاطعی از زندگی و فعالیت های ایشان در طول زندگی پر برکتشان می پردازد و بیننده را با زندگی این رهبر سیاسی و مذهبی بیشتر آشنا می نماید.

کاوه گفت: مستند در سایه خورشید فراوری سال 2018 بوده و فاطمه سلحشور کارگردانی آن را به عهده داشته است. این مستند محصول شبکه هیسپان تی وی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1400 بروزرسانی: 1 تیر 1400 گردآورنده: ta8.ir شناسه مطلب: 1655

به "بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شبکه های برون مرزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در شبکه های برون مرزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید